shape shape

چگونه رنگ را از روی فلز پاک کنیم | 3 روش کاربری پاک کردن رنگ از روی فلز

27 اسفند 1399

اخبار و مقالات

shape
img
چگونه رنگ را از روی فلز پاک کنیم | 3 روش کاربری پاک کردن رنگ از روی فلز

27 اسفند 1399

اخبار و مقالات

پاك كردن رنگ روغنی از روي فلز 

همیشه بعد از رنگ آمیزی، پاک کردن رنگ از روی سطوح یک مشکل است. شما برای پاک کردن رنگ روی فلز از چه روشی استفاده می‌کنید؟

برای جلوگیری از کثیف شدن محل رنگ آمیزی و اجرای رنگ بهتر پیشنهاد می‌شود مقاله ۹ نکته ایمنی در رنگ کاری  را حتما مطالعه کنید.

همانطور که در مقاله آموزش رنگ کردن فلز  گفته شد، یکی از راحت‌ترین و بهترین راه‌ها برای حفظ و زیبایی فلز، رنگ آمیزی فلز است. اما گاهی از رنگ فلز خسته می‌شوید یا رنگ پوسته  می‌شود و کمی آسیب می‌بیند. در این صورت بهترین راه حل اجرا رنگ دیگری روی سطح فلز است. قبل از اجرای رنگی دیگر باید رنگ روی فلز پاک شود. در ادامه مطلب روش‌هایی برای پاک کردن رنگ روی فلز گفته شده است.

خرید رنگ عمده به قیمت کارخانه از شرکت رنگ جمیل

 

پاک کردن رنگ روی فلز

پاک کردن رنگ روی فلز

 رنگ با چه چیزی پاک میشود؟ در ادامه پاک کردن رنگ از روی فلز را می آموزیم که روش‌های متفاوتی برای پاک کردن رنگ روی فلز وجود دارد. یک سری از روش‌ها به صورت مکانیکی و پردازش با دستگاه شن و ماسه و گاهی با دستو کاغذ ماسه پاک کردن رنگ روی فلز انجام می‌شود. که امکان دارد فلز آسیب ببینید.

با گرم کردن فلز تا دمای مشخص موجب جدا شدن خود به خود رنگاز سطح فلز می‌شود. گرم کردن فلز، احتمال خطر آنش سوزی و آسیب‌های سطحی را دارد.

برای پاک کردن رنگ روی فلز روش‌های شیمیایی نیز به کار گرفته می‌شود که با استفاده از ترکیبات خاصی در زمان کم رنگ روی سطح فلز را از بین می‌برد. معمولا برای سطوح قدیمی کاربرد دارند زیرا روش شیمیایی روی سطح اثری نمی‌گذارد و فقط رنگ سطح فلز را پاک می‌کند.

 

خرید ضد زنگ

 

 به روش شیمیایی و محلول رنگ بر فلزپاك كردن رنگ از روي فلز

 

بهترین و ساده‌ترین راه برای پاک کردن رنگ روی فلز، روش شیمیایی است. روش شیمیایی نسبت به دیگر روش‌ها برای پاک کردن رنگ فلز مزایا بیشتری دارد.

پاک کردن رنگ روی فلز زودتر انجام می‌شود و پاک شدن رنگ روی فلز به لایه‌های رنگ و دمای هوا نیز بستگی دارد. به طور میانگین برای پاک کردن رنگ روی فلز با روش شیمیایی، ۲۰ دقیقه تا ۲ ساعت زمان می‌برد.

اگر لایه‌های رنگ قدیمی‌تر باشند به زمان و تلاش بیشتری برای پاک کردن رنگ روی فلز نیاز است. معمولا برای ضخامت بالای رنگ باید مواد شیمیایی چندین بار استفاده شود تا رنگ به خوبی از سطح فلز پاک شود.

مواد شیمیایی و محلول رنگ بر فلز مانند حلال عمل می‌کنند. هنگام به کار گیری از مواد شیمیایی برای پاک کردن رنگ روی فلز حتما از لباس ایمنی و محافظ و عینک استفاده کنید زیرا این مواد شیمیایی سمی هستند. همچنین به تهویه هوا محیطی که در آن مشغول به کار هستید؛ دقت کنید.

چگونه رنگ را از روی آهن پاک کنیم

برای دریافت قیمت محلول رنگ بر فلز می توانید با کارشناسان رنگ جمیل تماس بگیرید.

پاک کردن رنگ روی فلز با آب جوش

پاک کردن رنگ روی فلز وپاك كردن رنگ روغنی از روي فلز   با استفاده از آب جوش یک روش ساده و ارزان است که به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاص می‌توانید انجام دهید.

این روش معمولا برای پاک کردن رنگ روی سطوح فلزی مانند رنگ اجرا شده روی دستگیره، پنجره، نرده و غیره به کار می‌رود.

بسیاری از افراد با خراشیدن سطح اقدام به پاک کردن سطح روی فلز می‌کردند. که این کار باعث آسیب دیدن سطح فلز می‌شود.

می‌توانید وسایل فلزی رنگ شده را به مدت زیادی در ظرف پر ازآب بجوشانید تا رنگ روی فلز پاک شود. به خاطر داشته باشید که برای انجام این کار یک ظرف غیر قابل استفاده، در نظر بگیرید نه یک ظرف آشپزی که باز هم به آن نیاز دارید. انتخاب این روش بر عهده خودتان است. زیرا گاهی اوقات برای پاک کردن رنگ رنگ روغن از روی فلز ممکن است ظروف مورد استفاده دچار خرابی و کثیفی های غیرقابل استفاده مجدد شود، پس قبل از استفاده دقت کنید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ ساختمانی

 

ابزار لازم برای پاک کردن رنگ فلز با آب جوش

این روش ابزار خاص و زیادی لازم ندارد. برای انجام این کار به کاردک یا کاتر، پارچه بدون کرک، آب جوش و سینی آلومینیومی که قابل استفاده نیست،نیاز است.

استفاده از جوش شیرین و برس دندانه نرم بستگی به خودتان دارد و اجباری نیست.

انواع رنگ مخصوص فلزات

 

روش کار با آب جوش و پاک کردن رنگ روی فلز

ابتدا آب جوش را به آرامی روی سطح مورد نظر بریزید. اگر آب جوش را روی قطعه‌ای ریخته‌اید، قطعه را در ظرف آلومینیوم یا استیل قرار دهید. بعد از ریختن اب جوش ۵ تا ۱۰ دقیقه کنید تا سطح به خوبی خیس بخورد.

اگر لایه‌های رنگ زیاد باشد یا لکه‌های غلیظ روی سطح باشد، زمان ماندن آب جوش روی سطح طولانی‌تر می‌شود. هنگامی که رنگ حباب پس داد می‌توانید رنگ را جدا کنید. اگر بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه سطح حباب پس نداد مقدار آب جوش را افزایش دهید.

وقتی سطح فلز خیس خورد با کاردک یا برس با دندانه نرم فلز را خراش دهید تا رنگ روی فلز پاک شود. برای اینکه به فلز آسیبی نزنید از برس استیل یا فلزی استفاده نکنید.

اگر می‌خواهید در آب جوش کمی جوش شیرین بریزید، زیرا جوش شیرین رنگ را حل می‌کند و فلز را تمیز می‌کند.

بعد از پاک کردن رنگ روی فلز و از بین بردن رنگ از فلز، با پارچه بدون کرک تمیز کنید تا آلودگی‌های سطح از بین برود. اگر قسمتی از فلز هنوز رنگ داشت مراحل گفته شده را دوباره تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: خرید روغن جلا

 

پاک کردن رنگ ضد زنگ

برای پاک کردن رنگ ضد زنگ و همچنین از بین بردن رنگ آهن از لباس خود محلول مخصوص رنگ ضد زنگ را بر روی لباس خود ماساژ دهید سپس با پودر شستشوی لباس محل را شستشو دهید اما توجه کنید محل را هیچ گاه با صابون شستشو ندهید. ضد زنگ جمیل یکی از بهترین و باکیفیت ترین رنگ های ضد زنگ است. برای خرید و اطلاع از قیمت ضد زنگ آهن 1 لیتری و 4 کیلویی روی لینک درج شده کلیک کنید

 

پاك كردن رنگ از روي استیل

برای پاک کردن رنگ از روی استیل در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب های مخصوص پاک کردن رنگ از استیل استفاده کنید.
در چنین شرایطی استفاده از برس های پلاستیکی مخصوص شست شوی لوازم استیل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با این وسیله کامل سطح مورد نظر را پاک کنید سپس با آب ولرم تمیز کنید. برای خشک کردن سطح استیل پارچه ای نرم را روی آن بکشید

 

خلاصه کلام

 گذر زمان و شرایط جوی مختلف باعث از بین رفتن و آسیب دیدن رنگ می‌شود. برای رنگ آمیزی مجدد باید رنگ روی فلز  پاک شود. در این مقاله برای پاك كردن رنگ از روي فلز دو روش گفته شد که می‌توانید از آنان بهره  بگیرید.  شما نیز هر روشی برای اینکه چگونه رنگ را از روی فلز پاک کنیم دارید می توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه