shape shape

انواع رنگ ساختمانی |معرفی بهترین رنگ ساختمانی

14 آبان 1399

اخبار و مقالات

shape
img
انواع رنگ ساختمانی |معرفی بهترین رنگ ساختمانی

14 آبان 1399

اخبار و مقالات

روانشناسان معتقد‌اند هر رنگ نماد و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و ما با توجه به نماد رنگ باید بدانیم که هر رنگ باید بدانیم که هر رنگ را برای کجا استفاده کنیم. مثلا رنگ‌های سرد بیشتر احساس آرامش را در فرد ایجاد می‌کند و رنگ‌های گرم حس شادابی و هیجان در فرد ایجاد می‌کند و می توان احساس گرما و صمیمیت بین افراد در یک منزل را افزایش دهند. آنچه که واضح است تاثیر رنگ ساختمان بر روحیه افراد، کارکنان و ساکنین منزل است که می تواند روحیات فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

پس انتخاب رنگ ساختمان یکی از مهمترین مواردی است که برخی افراد ساده از کنار آن عبور می کنند در حالی که اگر بتوانید طبق سلایق و روانشناسی رنگ، بهترین رنگ را برای منزل خود انتخاب کنید  در این مقاله در مورد انواع رنگ‌های ساختمانی   و زیباترین رنگ ساختمان کاربرد آن صحبت می‌کنیم.

انواع رنگ‌ ساختمانی

آیا می‌دانید بهترین رنگ برای ساختمان شما چیست؟چه رنگی انتخاب کنیم؟مناسب‌ترین رنگ برای خانه با فضای کوچک کدام است در این مقاله با انواع رنگ‌های ساختمانی و قیمت به روز آن‌ها آشنا می‌شویم و در نهایت بهترین رنگ را انتخاب می کنیم.

رنگ های ساختمانی در انواع مختلفی تولید شده و قابل استفاده می باشد که هریک متناسب با ابعاد ساختمان شما، میزان نور ساختمان، نحوه قرارگیری پنجره ها در ساختمان و... مورد استفاده قرار می گیرد؛ توجه کنید اگر بدون توجه به شرایط ساختمان به سراغ خریداری رنگ و رنگ آمیزی ساختمان بروید احتمال نارضایتی از رنگ مورد نظر بسیار زیاد است. به عنوان مثال در صورتی که برای یک فضای کوچک رنگ طوسی مات انتخاب کنید برای شما فضای مدرن بوجود می آورد امــا روشنایی لازم را ندارد که ممکن است نتیجه آن برای همه رضایت بخش نباشد و برای تامین نور کافی نیاز باشد لامپ های زیادی در فضا روشن کنید.

1.رنگ پلاستیک

یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها که از قدیم در بین مردم مرسوم بوده رنگ پلاستیک است که بسیار مهم و کاربردی بوده‌است. این رنگ با توجه به ماهیتی که دارد برای قسمت های مختلفی از ساختمان قابل استفاده می باشد و حتی برای سقف نیز می توان از این رنگ استفاده کرد.

رنگ کردن دیوار با رنگ پلاستیک بسیار آسان است و خشک شدن رنگ پلاستیک روی دیوار زمانی نمی‌برد. یکی از معایب رنگ پلاستیک این است که قابل شستشو نمی‌باشد به همین دلیل این رنگ را بیشتر برای سقف استفاده می‌کنند. البته برخی از رنگ های پلاستیک مرغوب و باکیفیت قابل شستشو می باشد و می توان برخی مواقع آن را شستشو دهیم.

 

رنگ ساختمانی پلاستیک

 

مزایا رنگ پلاستیک

  • رنگ‌آمیزی با رنگ پلاستیک بسیار ساده و زود خشک می‌شود.
  • رنگ پلاستیک در آب حل می‌شود و نیازی به حلال‌های نفتی نیست.
  • رنگ پلاستیک نیازی به زیرسازی ندارد و این سرعت کار را بالا می‌برد.
  • رنگ پلاستیک مات است و این تمام عیب دیوار را می‌پوشاند.

 

معایب رنگ پلاستیک

  • روی وسایل آهنی مثل در، پنجره و .. اجرا نمی‌شود
  • به دلیل اینکه آب را به خوبی حل می‌کند این رنگ قابل شستشو نیست.
  • رنگ ساختمانی معمولا زود کثیف می‌شود به همین دلیل برای سقف بیشتر استفاده می‌شود.

با انتخاب رنگ مناسب و رنگ آمیزی زیبا به خانه هایتان انرژی بخشید

2.رنگ روغنی

یکی از کاربردهای رنگ روغن آن است که به عنوان عایق و ضد زنگ نیز به کار برده می‌شود. رنگ روغنی برای دیوارهای داخلی ساختمان بسیار مناسب است. رنگ روغن به 3 دسته‌ی رنگ روغنی مات رنگ روغنی نیمه مات و رنگ روغنی براق دسته بندی می‌شود. انواع رنگ روغن علاوه بر رنگ آمیزی دیوار ساختمان ها می توان به راحتی درب و نرده های آهنی و انواع سطوح فلزی را رنگ آمیزی کرد. در رابطه با استفاده از انواع رنگ روغنی این نکته را در نظر داشته باشید حتی با وجود پوشش خوب ابن نوع رنگ باز هم نمی تواند تمام ایرادات سطح مورد نظر را به خوبی پوشش دهد و در صورتی ه ایرادات و ناهمواری های دیوار زیاد باشد قطعا نمایان می شود.

انواع رنگ برای دیوار

 

انواع رنگ ساختمانی روغنی

رنگ های روغنی در سه نوع رنگ روغنی براق، رنگ روغنی مات و نیمه مات تولید شده و به بازار عرضه شده است که می توانید متناسب با فضای مورد نظر و کاربردی که از آن انتظار دارید بهترین رنگ را انتخاب کنید. 

انواع رنگ روغنی براق

رنگی براق و قابل شست و شو می باشد که در صورت استفاده از این رنگ برای سطوح مختلف از جمله دیوار، درب آهنی، نرده و... به راحتی قابل شست و شو می باشد؛ علاوه براین در صورتی که رنگ براق برای رنگ آمیزی ساختمان انتخاب کنید در نتیجه فضای روشن تر به نظر می آید و دلیل این موضع نیز انعکاس نور در فضا است.

انواع رنگ روغنی مات و نیمه مات

رنگ روغنی مات و نیمه مات: تفاوت عمده‌ای بین رنگ روغنی مات و نیمه مات وجود نداره تنها تفاوت بارز این دو رنگ در "انعکاس نور" است.

رنگ روغنی نیمه مات نور را انعکاس می‌دهد و اما رنگ روغنی مات اصلا نور را انعکاس نمی‌دهد. مزیت های رنگ مات این است که اگر روی دیواری که ایراد دارد اجرا شود تمام عیب و ایراد‌های دیوار را می‌پوشاند.

رنگ هرچه براق‌تر باشی معایب دیوار بیشتر مشخص است.

تیم حرفه‌ای رنگ جمیل به شما پیشنهاد می‌دهد رنگ روغنی مات ونیمه مات برای اتاق خواب‌ها استفاده شود و رنگ‌های ملایم روغنی مات به کار برده شود.

قیمت انواع رنگ ساختمانی

برای خرید بهترین و با کیفیت ترین رنگ ساختمانی و دریافت "مشاوره رایگان" با شماره 021 22093043 تماس بگیرید.

بهترین رنگ ساختمانی| خرید بهترین رنگ ساختمان

 

معرفی رنگ روغن مات و نیمه مات

رنگ روغنی براق: رنگ روغنی براق برای رنگ دیوارهای داخلی ساختمان خصوصا پذیرایی و سالن بسیار مناسب است به دلیل اینکه رنگ روغنی براق انعکاس دهنده‌ی نور است و زمانی که نور فضای روی دیوار منعکس می‌شود فضا روشن تر و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

از رنگ روغنی براق میتوان برای نرده، پنجره و درب نیز استفاده کرد.

مجموعه حرفه‌ای جمیل به شما توصیه می‌کند از رنگ‌های روغنی براق برای فضای پذیرایی و سالن استفاده کنید.

 

قیمت انواع رنگ ساختمانی| خرید رنگ دیوار| خرید رنگ برای دیوار

 

 

3.رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یک رنگ پر تنوع و انعطاف پذیر است و روی هر سطحی قابل اجراست.

رنگ اکریلیک بیشتر برای نقش و نگار انداختن بر روی دیوارها استفاده می‌شود. پایه این رنگ آب است و افرای که مخالف پایه نفت هستند به سراغ این رنگ می‌روند. یکی از مزیت‌های رنگ اکریلیک این است که کاملا قابل شستشو می‌باشد.

رنگ اکریلیک مانند رنگ روغنی به سه دسته‌ی مات، نیمه مات و براق تقسیم می‌شود وبیشتر برای رنگ اتاق خواب و هال استفاده می‌شود.

خرید رنگ اکرولیک ساختمان

خرید رنگ بلکا | خرید رنگ روغن ساختمانی

 

انواع رنگ ساختمانی طرحدار 

رنگ های طرح‌دار ساختمان به سه دسته تقسیم می‌شود: 1. رنگ بلکا    2. رنگ پتینه

1.رنگ بلکا

افرادی که می‌خواهند خانه‌هایشان رنگ دیوارهایشان طرح‌دار باشد مانند کاغذ دیواری امانمی‌خواهند هزینه زیادی کنند استفاده از رنگ بلکا برای آن ها بهترین گزینه است.

رنگ بلکا به دلیل طرح و نقشی که دارد برای تمام خانه پذیرایی، آشپزخانه و حتی حمام می‌تواند استفاده شود.

 

مزایا رنگ ساختمانی بلکا

رنگ بلکا روی تمام سطوح مثل شیشه، چوب، رنگ روغن، فلز، گچ، خاک گچ و ... اجرا می‌شود.

بدون زیرسازی می‌شود روی انواع مصالح اجرا شود.

قابل شست و شو می‌باشد.

بدون بو و ضد حساسیت است.

اگر بخواهیم معایب رنگ بلکا را بگوییم فقط می‌توان به این اشاره کرد که رنگ بلکا قابل اجرا در محیط‌های بیرون نیست به دلیل اینکه در شرایط بیرون ممکن است تغییر رنگ دهند.

 

انواع رنگ ساختمانی بلکا| قیمت رنگ ساختمانی| انواع رنگ ساختمانی مولتی کالر

 

2.رنگ پتینه

پتینه یکی از زیباترین طرح‌ها برای هر دیواری است. این طرح هنر دست است و بسیار با ارزش می‌باشد. پتینه سبک کلاسیک است. هنگام استفاده باید از وسایلی استفاده شود که بتوان روی دیوار طرح‌های برجسته به وجود آورد. پتینه ظاهر خاص و زیبایی دارد.پتینه یکی از زیباترین طرح‌ها برای هر دیواری است. این طرح هنر دست است و بسیار با ارزش می‌باشد . پتینه سبک کلاسیک است. هنگام استفاده باید از وسایلی استفاده شود که بتوان روی دیوار طرح‌های برجسته به وجود آورد. پتینه ظاهر خاص و زیبایی دارد

جمیل یعنی زیبا و زیبا ساختن هنر ماست

انواع رنگ دیواری جدید| انواع رنگ های ساختمانی جدید|

برای خرید بهترین انواع رنگ ساختمانی و دریافت "مشاوره رایگان" با شماره 021 22093043 تماس بگیرید.

 

قیمت رنگ ساختمانی

**1

**2

**5

**6

**9

**19

**13

**14

**26

**28

 

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
avatar

نازمهر

ممنون عالی بود با رنگ آمیزی زیبا به خانه هایتان انرژی بخشید

09 خرداد 1400

avatar

هستی

از کجا بدونیم کدوم رنگ ساختمانی برای خونمون مناسب هست؟

24 فروردین 1400

مدیریت

برای انتخاب رنگ ساختمانی مقاله بهترین رنگ دیوار پذیرایی میتونه کمکتون کنه

avatar

شیرخانی

با توضیح راجب انواع رنگ ساختمانی کمک بزرگی به من در انتخاب رنگ کردید

22 بهمن 1399

مدیریت

خوشحالیم با مقاله رنگ ساختمانی تونستیم به شما کمک کنیم.

avatar

داوود

راجب انواع رنگ ساختمانی میشه بیشتر توضیح بدید. ممنون

21 دی 1399

avatar

الهام

مطلبتون درمورد انواع رنگ ساختمانی کامل و جامع بود. دستتون درد نکنه

11 دی 1399

ارسال دیدگاه