shape shape

چگونه انواع رنگ‌ها از روی سرامیک پاک کنیم

29 آذر 1400

اخبار و مقالات

shape
img
چگونه انواع رنگ‌ها از روی سرامیک پاک کنیم

29 آذر 1400

اخبار و مقالات

پاک کردن انواع رنگ‌ها از روی سرامیک

یکی از موضوعاتی که معمولا بعد از رنگ آمیزی با آن رو به رو هستیم، پاک کردن رنگ از روی سطوح بویژه پاک کردن رنگ اکریلیک از روی سرامیک است. بهتر است قبل شروع رنگ کاری در ساختمان با پلاستیک یا پارچه وسایل، پنجره‌ها و کف را بپوشانید اما ممکن است با تمام این مراقبت‌ها ممکن است هنگام رنگ آمیزی، رنگ روی سطوح ریخته شود.

اگر قبل از خشک شدن رنگ برای پاک کردن رنگ روغنی از روی سرامیک اقدام کنید، زودتر پاک می‌شود به عبارتی دیگر هنگامی که رنگ مرطوب است، به آسانی می‌توانید لکه رنگ را پاک کنید و سطوح را پاک کنید.اما اگر بعد از خشک شدن رنگ روی سرامیک قصد پاک کردن آن را داشته باشید، کار شما سخت می‌شود و به حلال رنگ نیاز دارید.

آموزش ویدئویی پاک کردن رنگ از روی سرامیک

  پاك كردن اسپري رنگ از سراميك پاک کردن رنگ از روی سرامیک | 

برای پاک کردن انواع رنگ از روی سرامیک و یا از بین بردن رنگ روی موزاییک باید به چند مورد مهم توجه کنید. نوع رنگی که روی سرامیک ریخته شده است، قابل اهمیت هست و مورد بعدی این است که بدون آسیب رساندن به سرامیک به آسانی رنگ را پاک کنید. کاشی‌های سرامیکی محکم و با دوام هستند. همچنین به پاک کننده‌های شیمیایی بسیار مقاومت می‌کنند. سرامیک‌ها با لعاب‌های متفاوتی تولید می‌شوند برخی از آنان به آسانی خراشیده می‌شوند و لکه رنگ پاک می‌شود.

پاك كردن رنگ اكريليك از روی سرامیک| رنگ روی سرامیک

پاك كردن روغن از روي سراميك

با توجه به استفاده گسترده از رنگ روغن برای رنگ آمیزی دیوارها، انواع درب های فلزی و... ممکن است مقداری از آن بر روی سرامیک ریخته و در نهایت جلوه سرامیک را بگیرد بنابراین در مرحله اول قبل از هرگونه رنگ آمیزی با رنگ روغن سعی کنید تمام کف را به خوبی بپوشانید اما چنانچه رنگ روغن با سرامیک برخورد کرد می توانید از روش های زیر برای پاک کردن آن استفاده کنید.

1-ابتدا رنگ را به صورت کامل از سرامیک بردارید، این کار را می توانید با استفاده از جسمی که کمی تیز باشد انجام دهید، البته دقت کنید هنگام برداشتن رنگ به سطح زیرین آسیب نزنید.

2- اگر رنگ تازه است و هنوز خشک نشده با استفاده از یک دستمال مرطوب می توانید تمام رنگ را پاک کنید.

3- اگر مدت زیادی از خشک شدن رنگ گذشته است و امکان کندن و جدا کردن آن با استفاده از روش ها ساده نمی باشد بنابراین می توانید با استفاده از تینرهای قوی به آسانی رنگ را از سطح سرامیک پاک کنید.

تا این قسمت با روش های مختلف برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک آشنا شدیم، بد نیست در این بخش پاک کردن روغن از روی سرامیک را با چند وسیله موجود در منزل بیاموزیم.

  • استفاده از موم شمع
  • استفاده از محلول آب و سرکه
  • استفاده از جوش شیرین
  • استفاده از لیمو و جوش شیرین

 

با استفاده را مقاله روش پاک کردن چسب از روی سرامیک می توانید جهت از بین بردن لکه چسب روی سنگ استفاده کنید.

 

پاک کردن رنگ‌آکریلیک از روی سرامیک

رنگ آکریلیک جنسی متفاوت از رنگ روغن دارد بنابراین پاک کردن آن نیز از رنگ روغن متفاوت است، همانطور که پیش تر نیز اشاره شد بهتر است ابتدا دقت کنید رنگ به سرامیک برخورد نکن زیرا ممکن است پاک کردن این رنگ ها بسیار زمان بر و سخت باشد اما در صورتی که رنگ آکریلیک با سرامیک برخورد کرد یرای پاك كردن رنگ اكريليك از روی سرامیک  مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اگر رنگ تازه بر روی سرامیک ریخته است ابتدا رنگ را با استفاده از یک کاردک بردارید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام بخش رنگی را پاک کنید.

2- اما اگر رنگ قدیمی است و خشک شده است کار شما سخت تر شده و لازم است ابتدا تا حد امکان رنگ را بوسیله یک جسم نوک تیز از روی سطح بتراشید.

3- سپس با استفاده از یک هوای داغ مانند سشوار یا ابزاری متناسب با این کار رنگ را حرارت دهید تا حالت خود را از دست دهد؛ سپس می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب رنگ شل شده را از روی سرامیک پاک کنید.

4- همچنین یکی از روش های قابل استفاده آب داغ است که می تواند برای این نوع رنگ ها کاربردی باشد و رنگ را از روی سطح سرامیک پاک کند.

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی سرامیک

رنگ های پلاستیکی خاصیت هایی مشابه با رنگ های آکریلیک دارند و پاک کردن آن ها نیز در برخی موارد مشابه با یکدیگر است که می توانید ابتدا رنگ را از روی سطح سرامیک بخراشید البته حتما توجه کنید این کار با احتیاط انجام شود زیرا در غیر این صورت ممکن است به لایه زیرین آسیب وارد شود و سطح سرامیک آسیب ببیند.

در مرحله بعد با استفاده از حرارت یا آب داغ و یا استفاده از شوینده ها و جرم گیرهای همه کاره موجود در منزل می توانید تمام رنگ را از روی پلاستیک پاک کنید این روش ها بسیار کاربردی بوده و تا حد زیادی در اغلب موارد بدون هیچ گونه آسیبی به سطح زیرین می تواند تمام رنگ را از روی سرامیک پاک کند.

پاک کردن رنگ از روی سرامیک

نکات مهم برای پاک کردن رنگ از سرامیک

  • حتما توجه کنید تا در اولین فرصت رنگ را پاک کنید، زیرا اگر رنگ خشک نشده باشد سریع تر پاک می شود.
  • برای پاک کردن رنگ از سرامیک حتما به جنس سرامیک خود توجه کنید زیرا در برخی اوقات ممکن است استفاده از برخی مواد با جنس سرامیک شما سازگاری نداشته باشد.
  • استفاده از مواد شیمیایی برای پاک کردن رنگ را در مرحله آخر قرار دهید.
  • برای استفاده از مواد شیمیایی و پاک کردن رنگ با استفاده از این مواد حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

پاک کردن رنگ روغنی و پلاستیک از روی سرامیک

مرحله آخر رنگ آمیزی ساختمان، رنگ آمیزی سقف است. قبل از شروع رنگ کاری، برای راحتی کار بهتر است کف ساختمان را با پلاستیک بپوشانید. اگر رنگ روی سرامیک ریخت، برای پاک کردن رنگ روی سرامیک در ابتدا با تی لکه رنگ را پاک کنید. رنگ پلاستیک باشد به آسانی لکه رنگ از روی سرامیک پاک می‌شوداما اگر رنگ روغنی روی سرامیک ریخته شود، برای پاک کردن آن لازم است با کاردک روی سرامیک بکشید تا لکه رنگ روغن از روی سرامیک پاک شود. ممکن است  رنگ روغنی به خوبی با کاردک از روی سرامیک پاک نشود، در این صورت کافی است یک تینر ده هزار روی دستمال بریزید و سریع روی سرامیک  بکشید تا لکه رنگ پاک شود.

با استفاده را مقاله پاک کردن رنگ از روی سنگ می توانید جهت از بین بردن لکه رنگ و یا سنگ بر روی سنگ استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی روش های پاک کردن رنگ از روی سرامیک پرداختیم که با استفاده از هریک از روش ها می توانید تمام رنگ موجود بر روی انواع سرامیک را به راحتی از روی آن پاک کنید؛ به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از تینر فوری (تینر پاک کننده رنگ)حتما از دستکش استفاده کنید.در فضایی که تینر فوری استفاده می‌کنید، به تهویه هوا محیط توجه کنید.

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه