shape shape

رنگ اپوکسی پلی آمید چیست؟ | کاربرد رنگ اپوکسی پلی آمید در مصارف عمومی

10 اردیبهشت 1401

اخبار و مقالات

shape
img
رنگ اپوکسی پلی آمید چیست؟ | کاربرد رنگ اپوکسی پلی آمید در مصارف عمومی

10 اردیبهشت 1401

اخبار و مقالات

کاربرد رنگ اپوکسی پلی آمید در مصارف عمومی چیست؟

رنگ اپوکسی چیست؟

همانطور که در مقاله رنگ صنعتی گفته شد رنگ اپوکسی یا پوشش کف اپوکسی از رنگ های صنعتی پر کاربرد می باشدرنگ‌های اپوکسی بر پایه رزین‌های اپوکسی و سخت کننده یا هاردنرپلی آمید و پلی آمین هستند. این محصول گرما سخت است و به خاطر ساختار شیمیایی که دارد موجب خواص مختلف و فراوانی رنگ‌های اپوکسی شده است. رنگ‌های ترافیکی و اپوکسی از یک جنس باشند.

رنگ‌های اپوکسی جمیل در دو دسته پلی آمید و پلی آمین تولید می‌گردند . 

اپوکسی پلی آمید جمیل کاربرد گسترده ای در پوششهای صنعتی دارد که در پست های قبلی هر کدام جداگانه و کامل همراه با ذکر کاربرد توضیح داده شده است. ولی از مصارف عمومی آن با توجه به اینکه با ضخامت کم و در حدود 70 تا 150 میکرون (ضخامت بالا در دو نوبت با فاصله یک روز) اعمال میگردند ، هزینه آن نسبتا معقول و در عین حال مزایای خیلی عالی و خوبی دارند. در مصارف عمومی این رنگ میتواند جایگزین رنگ ترافیکی جهت خط کشی پارکینگ و علایم افقی ترافیکی و همچنین پوشش مناسب جهت سطوح بتنی ، کف و دیواره های پارکینگ و سالنهای تولید و انبارها میتواند باشد. پوشش اپوکسی روی سطوح بتنی باعث محافظت از بتن گردیده و از نفوذ آب و مایعات شیمیایی و اسیدی و صنعتی به داخل سطوح بتنی جلوگیری می نماید و از آلودگی های محیطی حاصل از گرد و غبار ناشی از تخریب بتن جلوگیری می نماید.

 


برای موارد گفته شده رنگ اپوکسی پلی آمید رویه در فام های مختلف همراه با مخلوط هاردنر و اضافه نمودن تینر اپوکسی براحتی با غلطک و قلم مو و اسپری قابل رنگ آمیزی می باشد و نیاز به پرایمر نیز لازم نمی باشد و چسبندگی و مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. یکی از امتیازهای این رنگ قابلیت تمیز شوندگی بالا نسبت به سایر رنگها مخصوصا رنگ ترافیکی می باشد و جرم پذیری نیست و براحتی با یک دستمال خیس یا تی های نظافتی، تمیز می گردند .

 

اگر قصد خرید رنگ صنعتی در تهران را دارید شرکت جمیل یکی از بهترین رنگ صنعتی در تهران است.

هزینه ارسال رنگ صنعتی در تهران " کاملا رایگان " است.

برای خرید رنگ صنعتی در تهران همین حالا با شماره های 021 22093043  تماس بگیرید.

کارشناسان جمیل در کمتر از 24 ساعت رنگ صنعتی را برای شما ارسال میکنند.

معایب رنگ اپوکسی پلی آمید

از معایب آن دیر خشک شدن و عدم مقاومت نوری است که می بایست فقط در سطوح سرپوشیده اجرا گردد. هزینه اجرا هر متر مربع اپوکسی پلی امید نسبت به رنگ ترافیکی حدودا دوبرابر می باشد. این رنگ قابل اعمال به سطوح فلزی نیز می باشد.
نوع دیگر اپوکسی، که اپوکسی پلی آمین جمیل می باشد ، چسبندگی خوب به سطح و مقاومت بالا در مقابل اسید و مواد شیمیایی و قلیاها و حلالهای نفتی دارد و مورد استفاده محدود داشته و بیشتر در کفپوشها با ضخامتهای مختلف تا 4 میلیمتر اعمال میگردد.

فروش رنگ صنعتی در تهران | خرید رنگ صنعتی در کرج

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه