shape shape

پاک کردن رنگ از روی سنگ | روش های فوری پاک کردن لکه‌های کهنه

10 شهریور 1401

اخبار و مقالات

shape
img
پاک کردن رنگ از روی سنگ | روش های فوری پاک کردن لکه‌های کهنه

10 شهریور 1401

اخبار و مقالات

امروزه استفاده از سنگ در طراحی و ساخت بخش های مختلفی از ساختمان کاربرد دارد، سنگ ها را در استفاده روزانه آشپزخانه، کانتر کابینت ها، سنگ فرش کردن کف ساختمان، استفاده از سنگ در حیاط منزل و... غیره مشاهده می شوند و حتی بعنوان سینی سرو نیز طراحی های مختلفی از سنگ وجود دارد.

حال با توجه به کاربرد گسترده آن در نظر بگیرید لکه رنگی را بر روی سنگ خود مشاهده کرده اید امـا هیچ اطلاعی از جنس و نوع رنگ ندارید، در این حالت برای پاک کردن رنگ از روی سنگ چه کارهایی انجام می دهید؟! قطعاً شما عزیزان برای دریافت پاسخ این سؤال اینجا و همراه ما هستید، پس بدون هیچ گونه نگرانی تا انتهای مقاله با ما باشید و به سادگی لکه رنگ را پاک کنید.

پاك كردن اسپري رنگ از روي سنگ

پاک کردن رنگ از روی سنگ

ممکن است رنگ بصورت اتفاقی روی سنگ آشپزخانه، کف منزل و یا سنگفرش حیاط منزل ریخته و زیبایی ظاهری آن را درگیر کرده است، بله کاملاً آزاردهنده بودن این مسئله قابل درک است و ممکن است تصور کنید پاک کردن آن بسیار سخت و وقت گیر باشد!

امــا لازم است بدانید با روش هایی که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم به راحتی می توانید لکه ها را به صورت کامل پاک کنید، تنها کافی است مراحلی را که در ادامه توضیح داده می شود را دنبال کنید تا اثر رنگ را به صورت کلی از بین ببرید

از بین بردن رنگ روی سنگ چگونه انجام می شود؟

1- پاک کردن رنگ از روی سنگ و پاك كردن اسپري رنگ از روي سنگ مرمر و محیط های سیمانی و بتنی در چند مرحله انجام می گیرد، ابتدا محیطی که رنگ روی آن ریخته شده و لکه رنگ بر روی آن باقی مانده است را بصورت کامل جارو کنید تا عاری از هرگونه گرد و غبار باشد، سپس با استفاده از برس یا فرچه فلزی و یا هر ابزاری که سطح زبر و تیزی داشته باشد می توان تا حد زیادی رنگ را از روی سطح جدا کرد.

2- پس از آنکه تا حد زیادی رنگ از سطح جدا شد سپس نوبت به تشخیص نوع رنگ و حلال آن می رسد، دقت کنید برای انتخاب حلال تشخیص نوع رنگ مهم است زیرا اگر به درستی انتخاب نشود در نهایت ممکن است هیچ تأثیری بر رنگ نداشته باشد.

3- انتخاب نوع حلال با توجه به نوع رنگ استفاده شده متفاوت است و رنگ های پایه آب و پایه روغن هرکدام حلال متفاوتی دارد اما در صورتی که نمی توانید نوع رنگ را تشخیص دهید بهتر است از حلال رنگ روغنی استفاده کنید.

4- در مرحله بعد نیاز است صبر کنید تا حلال بر روی لکه رنگ تأثیر بگذارد و تا حد زیادی از رنگ را در خود حل کند.(این مدت زمان در هر رنگ و حلال متفاوت است و چند دقیقه تا 8 ساعت ممکن است طول بکشد)

5- پس از آنکه حلال بر روی رنگ اثر کرد در این مرحله می توانید با برس فلزی یا شلنگ با فشار قوی رنگ را به راحتی از سطح جدا کنید، ممکن است رنگ با یک مرحله به راحتی جدا نشود و نیاز به تکرار چندباره آن وجود داشته باشد تا سطح کاملاً از وجود رنگ پاک شود.

امــا پاک کردن رنگ و لکه های روی سنگ به همین راحتی نمی باشد و ممکن است رنگ ها بسیار کهنه شده و به راحتی از سطح جدا نشود، در این حالت کار شما مکی پیچیده تر می شود و برای پاک کردن لازم است متناسب با نوع رنگ، میزان سختی آن و... پاک کننده را به صورت دستی بسازید.

ترکیب خاک رس همراه با حلال رنگ می تواند در پاک کردن لکه های سخت مؤثر باشد و در صورتی که سنگ لکه دار شده در فضای باز است و شرایط تهویه مناسبی دارد می توانید به راحتی از پاک کننده دی کلرومتان استفاده کنید که به سادگی می توانید با استفاده از این محلول رنگ را از سطح پاک کنید.

اگر قصد دارید با استفاده از خاک رس رنگ را از روی سطح پاک کنید، می توانید با ترکیب خاک و مایع حلال خمیر سفتی را بسازید که این خمیر به جدا شدن رنگ از سطح سنگی و بتنی کمک زیادی می کند، برای اثرگذاری این محلول حدوداً 20 دقیقه زمان لازم است و پس از آن رنگ تا حد زیادی به راحتی جدا می شود.

 

خرید ضد زنگ آهن

نحوه پاک کردن لکه‌های کهنه از روی سنگ

برای پاک کردن لکه رنگ و جوهر از سطح سنگ مرمر یا دیگر سنگ ها همانطور که پیش تر اشاره شد بهتر است ابتدا رنگ را با وسیله تیزی بتراشید و سپس با استفاده از الکل و یا مقداری استون نیز می توانید رنگ را پاک کنید، و میزان تکرار این چرخه با کهنه یا تازه بودن رنگ تعیین می شود؛ در مواردی که رنگ و لکه روی سنگ کهنه باشد نیاز به استفاده از الکل های قوی تر و تعداد تکرار بیشتری می باشد.

اما همواره در نظر داشته باشید که الکل و استون برای سنگ شما ضرر خاصی نداشته باشد، زیرا برخی سنگ ها دارای جنس خاص و حساس به برخی مواد می باشد پس با احتیاط عمل کنید.

پیش تر اشاره شد با استفاده از برس فلزی می توانید رنگ را از روی سطح پاک کنید امــا توجه داشته باشید سطح سنگ شما ممکن است بسیار حساس باشد و در این حالت استفاده از برس فلزی توصیه نمی شود زیرا ممکن است به سطح سنگ آسیب برسد.

برای خرید عمده رنگ ساختمانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا از وبسایت رنگ جمیل می توانید از لینک درج شده اقدام نمایید.

چگونه لکه‌های رنگی روی سنگ را تمیز کنیم؟

برخی اوقات رنگ روی سنگ ممکن است از رنگ مواد غذایی باشد بخصوص در آشپزخانه اتفاق بیفتد که در این شرایط مهمترین نکته جلوگیری از کهنه شدن رنگ و ایجاد لکه های قوی است زیرا رنگ هرچقدر تازه تر باشد راحت تر پاک می شود.

پاك كردن رنگ از روي سنگ

ترکیب استون و جوش شیرین که سبب ایجاد خمیر می شود می تواند برای پاک کردن انواع لکه های موجود در آَشپزخانه کمک کننده باشد، این ترکیب ایجاد شده را بر روی لکه قرار دهید و 24 ساعت صبر کنید سپس با استفاده از آب به صورت کامل آن را پاک کنید. در صورتی که چندبار مراحل را تکرار کردید و همچنین اثر رنگ باقی مانده بهتر است پاک کردن آن را به متخصص در این زمینه واگذار کنید.

خرید رنگ ساختمانی

چطوری رنگ رو از روی سنگ پاک کنیم؟

اگر رنگ شما سطحی است و مدت زمان کمی از اصابت آن بر روی سنگ می گذرد به سادگی و تنها با استفاده از کاردک به آرامی می توانید رنگ را جدا کنید و سپس با روش هایی که پیش تر اشاره شد متناسب با نوع سطح و رنگ جهت پاک کردن آن اقدام نمایید.

کلام آخر

در عصر امروز سنگ ها جایگاهی زیادی در زندگی افراد داشته بنابراین تمیز کردن و نگهداری آن نیز به روال منظمی نیاز دارد، در این مقاله روش های پاک کردن رنگ از روی سنگ و پاك كردن اسپري رنگ از روي سنگ بصورت کامل توضیح داده شد، در صورتی که شما روش جدیدی برای از بین بردن رنگ روی سنگ می شناسید حتما از طریق نظرات برای ما ارسال کنید.

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
avatar

محمد خدایی

سلام.بهترین محلول وساده برامون کردن رنگ چیه روشنک چیه عزیز

04 تیر 1402

ارسال دیدگاه