shape shape

تفاوت اصلی رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک چیست؟

02 خرداد 1403

اخبار و مقالات

shape
img
تفاوت اصلی رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک چیست؟

02 خرداد 1403

اخبار و مقالات

انواع رنگ مورد استفاده برای رنگ آمیزی هر سطح متفاوت است. در بسیاری موارد نوع رنگ ترجیحی برای نقاشی دیوارها رنگ پلاستیک است. رنگ پلاستیکی، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین انواع رنگ های ساختمانی است. انواع رنگ های پلاستیکی که به عنوان یکی از سالم ترین رنگ های دیوار شناخته می شوند، به دیوارها اجازه تنفس می دهند. رنگ پلاستیک که به دلیل دوام و محافظت از سطح شناخته شده است، مزایای زیادی دارد و به همین دلیل بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

رنگ های پلاستیکی در طیف گسترده ای موجود است، که می توان رنگی مناسب برای هر سلیقه ای پیدا کرد. به این ترتیب این امکان برای شما فراهم می شود که رنگ خانه خود را به سلیقه دلخواه خود، تجدید کنید. در این مقاله ضمن معرفی رنگ پلاستیک، به تفاوت رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک نیز می پردازیم تا با توجه به سلیقه، گرایش ها و ویژگی های دکوراسیون خود از بین این انواع مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید.

 

فروش رنگ پلاستیکی در تهران یکی از خدمات صنایع شرکت هومن شیمی فام (رنگ جمیل) است که می توانید جهت خرید انواع رنگ پلاستیکی در تهران بصورت حضوری و اینترنتی خرید خود را از این مجموعه انجام دهید؛ همچنین جهت مشاوره رایگان می توانید با استفاده از شماره های زیر از کارشناسان رنگ جمیل کمک بگیرید.

 

تلفن تماس با کارشناسان رنگ جمیل:

۰٩١٢١٤٨٨٥٧۰

 ۰٢١٩١۰١٣٧٥٢ 

 ۰٢١٢٢۰٩٣۰٤٣

 

آدرس خرید رنگ پلاستیکی در تهران: تهران - خیابان آزادی - روبه رو استاد معین پلاک ٥٣٥ - طبقه٣- واحد3

 

تفاوت رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک

  • استفاده از رنگ نیمه پلاستیک، بیشتر رایج‌ است، به همین دلیل همیشه در بازار موجود است.

  • رنگ های تمام پلاستیک دوام و ماندگاری بالایی دارند، ولی رنگ‌های نیمه ‌پلاستیک، نسبت به رنگ های تمام پلاستیک، دوام کمتری داشته و در مدت زمان کوتاه تری، نیاز به تجدید رنگ و ترمیم دارند.

  • قیمت رنگ های نیمه پلاستیک از رنگ های تمام پلاستیک، پایین تر است.

  • رنگ پلاستیک به دلیل مقاومت بالا در برابر آب، قابل شست و شو هستند ولی رنگ نیمه پلاستیک قابلیت شست و شوی نسبتا پایینی دارد.

  • اجرای رنگ نیمه ‌پلاستیک راحت ‌تر و سریع ‌تر از رنگ تمام پلاستیک انجام می شود.

تفاوت رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک

 

 

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ های پلاستیک بر پایه آب هستند و به لطف اجزای تشکیل دهنده خود پوشش بالاتری نسبت به سایر انواع رنگ دارند و عیوب سطح را به طور کامل می پوشانند. حفاظت بسیار بالایی را به خصوص در سطوحی که گچی هستند، فراهم می کند. انواع رنگ های پلاستیکی بی بو هستند و ماهیت مبتنی بر آب رنگ پلاستیک، به دیوارها اجازه تنفس می دهد.

همچنین رنگ های پلاستیکی دوام و ماندگای بالایی دارند، در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است. به همین دلیل، اغلب در فضای باز ترجیح داده می شود. لکه ها و کثیفی ها را می توان به راحتی با مواد شوینده و آب از روی رنگ پلاستیک پاک کرد به دلیل این ویژگی اغلب در فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام استفاده می شوند.

 

چند نوع رنگ پلاستیک داریم؟

تا این قسمت از مقاله با ویژگی های کلی رنگ پلاستیک آشنا شدید. در ادامه مقاله خواهیم گفت چند نوع رنگ پلاستیک داریم؟ و تفاوت رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک را بررسی می کنیم. در حالت کلی رنگ پلاستیک ساختمانی در دو نوع رنگ تمام پلاستیک ( رنگ پلاستیک) و نیمه پلاستیک وجود دارند که به شرح زیر معرفی می شوند:

 

رنگ تمام پلاستیک چیست؟

رنگ تمام پلاستیک یک نوع از انواع رنگ پلاستیک است‌ که عیوب سطح را کامل می پوشاند، این رنگ ماندگاری و دوام بالایی داشته و در برابر آب مقاوم است. ولی توجه داشته باشید که این نوع رنگ در برابر رطوبت، خیلی پایدار نیست. در نتیجه برای محیط هایی که کمتر در معرض رطوبت هستند مناسب است، زیرا رطوبت به تدریج موجب پوسته پوسته شدن رنگ و یا تاول زدن آن می شود. رنگ تمام پلاستیک مناسب برای رنگ آمیزی محیط های پرتردد مثل مراکز درمانی، آموزشی، رستوران ها و سایر مکان های عمومی است.

 

رنگ نیمه پلاستیک چیست؟

رنگ نیمه پلاستیک نوع دیگری از رنگ پلاستیک است، که این نوع نسبت به رنگ تمام پلاستیک در برابر آب مقاومت کمتری دارد به همین دلیل معمولا در فضاهای کم تردد استفاده می شود. به طور مثال رنگ نیمه پلاستیک مناسب برای رنگ آمیزی سقف و یا داخل کمد است. در کل رنگ نیمه پلاستیک نسبت رنگ پلاستیک، به دلیل قیمت مناسب آن، کاربرد بیشتری دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربردهای رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک را می توان هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد. اغلب در دیوارها، سقف ها و سطوح چوبی در دکوراسیون منزل استفاده می شود. با ارائه یک پالت رنگی غنی، فضای اتاق ها را تغییر می دهد و دکوراسیونی مناسب برای ترجیحات شخصی ارائه می دهد. وقتی رنگ پلاستیک سفید یا روشن روی سقف ها زده می شود، فضاها را جادارتر و بزرگ تر نشان می دهد. با استفاده از آن بر روی سطوح چوبی جلوه جدیدی به مبلمان، درها یا نرده های راه پله می دهد.از دیگر کاربردهای رنگ پلاستیک استفاده روی سطوح چوبی است، رنگ پلاستیک محافظت طولانی مدت از سطوح چوبی را فراهم می کند و در برابر خراش و ساییدگی مقاوم است.

همچنین از دیگر کاربردهای رنگ پلاستیک استفاده روی سطوح بیرونی است. رنگ پلاستیک در فضای باز بر روی سطوحی مانند گچ، بتن، فلز و پی وی سی نیز استفاده می شود، زیرا در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاوم است و با بارش باران و برف رنگ آن محو نمی شود. همچنین می توان از آن برای محافظت از وسایل فضای باز مانند مبلمان باغ، نرده ها یا زمین های بازی استفاده کرد.

 

رنگ پلاستیک چیست؟

 

سخن آخر

رنگ پلاستیکی طیف رنگی وسیعی دارد. متداول ترین رنگ های رنگ پلاستیکی شامل رنگ های سفید، رنگ های خنثی و رنگ های پاستلی است. رنگ سفید، که ظاهری تمیز و جادار می بخشد، اغلب در فضای داخلی ترجیح داده می شود. رنگ های خنثی مانند بژ، کرم و قهوه ای برای دکوراسیون توسط کسانی که می خواهند فضای آرام تری ایجاد کنند استفاده می شود. علاوه بر این، رنگ های خنثی اغلب در دکوراسیون خانه دیده می شوند زیرا می توانند با رنگ های دیگر سازگار باشند. رنگ های پاستلی نیز در اتاق های کودک و نوزاد دیده می شود. رنگ های پاستلی که به ایجاد فضایی آرام و ملایم کمک می کنند، گزینه ای عالی برای رنگ آمیزی دیوارها هستند. با توجه به این موارد و مطالعه تفاوت رنگ پلاستیک با نیمه پلاستیک و ویژگی های هر دو نوع رنگ، می توانید رنگ مناسب برای رنگ آمیزی فضای خود را تعیین کنید

 

برای خرید رنگ پلاستیک و دریافت مشاوره رایگان با شماره 021 22093043  تماس بگیرید.

 

جمیل یعنی زیبا و زیبا ساختن هنر ماست.

 

سوالات متداول

1- چقدر طول می کشد تا رنگ پلاستیک خشک شود؟

استفاده از رنگ پلاستیک فرآیندی است که برای خشک شدن نیاز به مدت زمان معینی دارد. با این حال، زمان خشک شدن محصول ممکن است بسته به عوامل مختلف از جمله برند محصول مورد استفاده، شرایط آب و هوایی، و سطحی که روی آن استفاده می شود، متفاوت باشد. به طور کلی سطحی که اولین لایه در آن اجرا می شود به 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود. ولی خشک شدن رنگ به طور کامل ممکن است تا ۷ روز طول بکشد.

2- استفاده از پرایمر قبل از اجرای رنگ پلاستیک ضرورت دارد؟

در سطوحی که رنگ قبلی آن ها رنگ روغنی باشد، نمی توان بدون پرایمر رنگ پلاستیک را روی آن اعمال کرد.

3- اجرای رنگ پلاستیک با چه ابزاری انجام می شود؟

بهتر است برای اجرای رنگ پلاستیک از غلتک یا پیستوله استفاده کنید تا رنگ حالت مخملی پیدا کند و سطح مورد نظر زیباتر جلوه کند. هنگام استفاده از قلم مو ممکن است رد قلم روی سطح باقی بماند.

 

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه