shape shape

معرفی بهترین رنگ درب و پنجره | آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی + تصاویر

11 اردیبهشت 1400

اخبار و مقالات

shape
img
معرفی بهترین رنگ درب و پنجره | آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی + تصاویر

11 اردیبهشت 1400

اخبار و مقالات

 

رنگ درب و پنجره آهنی ساده

برای استفاده از بهترین رنگ درب و پنجره از رنگ‌های روغنی و اپوکسی توصیه می‌شود. رنگ‌های آپوکسی در مقایسه با رنگ‌های روغنی قیمت بالاتری دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود و رنگ انتخاب شده، یک تجربه خرید خوب داشته باشید. ممکن است شما یک رنگ را انتخاب کنید و از نظر اقتصادی هم امکان پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای شما امکان‌پذیر باشد، اما معلوم نیست که رنگ مورد نظر خود را بتوانید در میان رنگ‌های آپوکسی پیدا کنید یا خیر. پس اگر آپوکسی نشد رنگ روغنی بهترین گزینه  برای رنگ در و پنجره است.

خرید بهترین رنگ درب و پنجره (انواع رنگ روغنی)

**1

**2

**27

**30

**32

**33

**34

**35

**37

 

برای دیدن رنگهای بیشتر و قیمت رنگ درب آهنی روی لینک کلیک کنید.

 

خرید ضد زنگ آهن

 

آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن درب فلزی ورودی خانه حس بدی را تجربه کنید، با مطالعه‌ی مطلب آموزش رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی می‌توانید ظاهر بهتری به خانه‌ی خود بدهید. انتخاب رنگ مناسب برای درب و پنجره باید با رنگ ساختمان و همچنین جنس دیوارهای نمای ساختمان در هارمونی باشد. اینکه آیا رنگ‌ها و ابزارهایی که برای رنگ‌آمیزی درون ساختمان استفاده شد را در رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ فلزی هم به کار می‌بریم یا نه چیزی است که قرار است در این مطلب یاد بگیریم.

شاید فکر کنید آموزش رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی به دلیل مساحت کمتر نسبت به دیوارهای ساختمان کاری بسیار ساده‌ است که باید بگویم اشتباه می‌کنید. درب و نمای یک ساختمان چیزی است که شما و شخص دیگر، قرار است در بدو ورود و اولین نگاه از یک ساختمان ببیند، پس این موضوع را خیلی پیش‌پا افتاده در نظر نگیرید و به آموزش رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی که برای شما آماده کرده‌ایم دقت کنید.

البته با خواندن این مطلب شاید نیاز به نقاش نداشته باشید و خودتان بتوانید هروقت دلتان خواست درب و پنجره‌ی ساختمان خود را رنگ‌آمیزی کنید و رنگ در پنجره خود را باب سلیقه خود درآورید. همچنین رنگ درب و پنجره آهنی قدیمی خود را به راحتی تغییر دهید.

رنگ درب و پنجره آهنی | رنگ مناسب درب و پنجره فلزی

 

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌ها انواع مختلفی دارند، در برخی موارد رنگ‌های متنوعی برای رنگ‌آمیزی دیوار یا درب و پنجره در بازار موجود می‌باشد. با داشتن دانش و تجربه در رنگ‌آمیزی سطوح مختلف ساختمان می‌توانید بهترین رنگ را متناسب با سطحی که قصد رنگ‌آمیزی آن را دارید تهیه کنید و در نهایت با رنگ درب و پنجره شیک و یا رنگ زیبایی برای ساختمان خود زیبایی دوچندانی به آن بدهید.

خرید رنگ ساختمانی

 

به عنوان مثال رنگ‌های اکرولیک با اینکه زیبایی خاصی دارند ولی چون پایه آن‌ها آب است برای رنگ آمیزی درب و پنجره‌ی فلزی که عموما در معرض تابش خورشید و باران هستند اصلا مناسب‌ نیستند. پس هنگام انتخاب رنگ به جنس سطح هم باید توجه کنید.

در اکثر مواقع فروشنده می‌تواند در انتخاب نوع رنگ به شما کمک کند ولی اگر نیاز به راهنمایی دقیق‌تر داشتید حتما با یک نقاش باتجربه مشورت کنید تا در نهایت بهترین رنگ درب و پنجره را انتخاب کنید.

به صورت کلی در رنگ‌آمیزی درب‌ها و پنجره‌های فلزی که موضوع مقاله‌ی ما هستند استفاده از رنگ‌های روغنی و آپوکسی توصیه می‌شود. رنگ‌های آپوکسی در مقایسه با رنگ‌های روغنی قیمت بالاتری دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود و رنگ انتخاب شده، یک تجربه خرید خوب داشته باشید. ممکن است شما یک رنگ را انتخاب کنید و از نظر اقتصادی هم امکان پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای شما امکان‌پذیر باشد، اما معلوم نیست که رنگ مورد نظر خود را بتوانید در میان رنگ‌های آپوکسی پیدا کنید یا خیر. پس اگر آپوکسی نشد رنگ روغنی بهترین گزینه است.

همچنین جهت اطلاع از قیمت رنگ درب و پنجره آهنی و همچنین اطلاع از ترکیب رنگ درب و پنجره فلزی و مشاوره رایگان با کارشناسان جمیل تماس بگیرید تا علاوه بر اطلاع دقیق از قیمت ها با رنگ های مختلف و جدیدترین رنگ درب و پنجره فلزی این مجموعه نیز آشنا شوید و در نهایت رنگ مناسب در و پنجره ود را انتخاب نمایید.

 

لوازم مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ی فلزی

لوازم مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ی فلزی:

  • رنگ مورد نظر
  • ضد زنگ
  • رنگ آستری
  • سنباده ( دو نوع زبر و نرم)
  • قلم‌مو در سایزهای مختلف
  • غلتک برای رنگ‌امیزی سطوح بزرگ‌تر در صورت نیاز
  • کهنه برای تمیز کردن سطح از گرد و غبار

            افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند با استفاده از پیستوله یا اسپری درب و پنجره‌ خانه خود را رنگ‌آمیزی کنند.

طریقه رنگ زدن درب فلزی | رنگ مناسب درب و پنجره 

قبل از شروع رنگ‌آمیزی بهتر است سعی کنید درب یا پنجره‌ی فلزی را از جایگاه خود خارج کنید. این کار برای بهتر شدن نتیجه‌ی کار است، زیرا در این صورت تسلط شما بر درب یا پنجره‌ای که قرار است رنگ کنید بیشتر می‌شود. از مدل رنگ آمیزی درب و پنجره آهنی نیز کمک بگیرید.

سپس می‌بایست سطح مورد نظر را با گونی یا یک پارچه به خوبی تمییز کرد. بدیهی است که اگر بهترین نقاش هم یک درب فلزی که آغشته به گرد و غبار است را رنگ‌آمیزی کند نباید انتظار داشت که درب فوق‌العاده‌ زیبایی از نظر رنگ را تحویل بگیریم؛ این مساله در رابطه با رنگ پنجره آهنی خانه هم صدق می کند.

قبل از رنگ‌آمیزی نیاز است سطح موردنظر دوبار با دو نوع سنباده نرم و زبر سنباده‌کشی شود. ( در مواردی که شکاف‌ها یا ترک‌هایی نیز در سطح درب و پنجره پیدا می‌شود می‌توان با استفاده از بتونه‌کاری سطح مورد نظر را کاملا صاف و یک‌دست کرد.)

این مرحله جز مراحل سخت رنگ‌آمیزی سطوح فلزی به شمار می‌رود، به خصوص اگر زنگ‌زدگی‌های روی سطح زیاد باشند. برای به دست آوردن نتیجه‌ی بهتر از این مراحل ساده نگذرید و هر دوبار سنباده‌کشی با سنباده زبر و نرم  را به درستی انجام دهید.

از سنباده زبر برای از بین بردن ناصافی‌ها و رنگ‌های به جا مانده‌ی قبلی استفاده می‌کنیم و پس از سنباده‌کشی اول، برای یک دست کردن سطح از یک سنباده‌ی نرم هم استفاده می‌کنیم. حالا درب و یا پنجره‌ی فلزی ما آماده برای مراحل  رنگ‌آميزی می‌باشد.

فراموش نکنید استفاده از ماسک یکی از نکات ایمنی در رنگ‌آمیزی است که باید به آن توجه کرد، در مرحله‌ی سنباده‌کشی ذرات سرب در فضا آزاد می‌شوند که باعث آسیب‌های جدی می‌شوند، پس استفاده از ماسک در تمام مراحل رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌های فلزی به خصوص در هنگام سنباده‌کشی را فراموش نکنید.

رنگ مناسب درب و پنجره فلزی | رنگ پنجره سفید مشکی

ما از درب‌های فلزی معمولا برای درب ورودی منزل، درب حمام و دستشویی و موارد این‌چنینی استفاده می‌کنیم، پس توجه به این نکته که این سطوح به علت شستشوهای مداوم، باران و آفتاب (به خصوص درب ورودی)  در معرض آب هستند واجب است. به همین دلیل استفاده از ضد زنگ هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

 قبل از استعمال ضد زنگ سطح را کاملا تمیز کنید و ذرات ریز آهن به جا مانده و گرد و غبار را از روی سطح پاک کنید.

نکته‌ی بعدی اینکه این مرحله باید دوبار انجام شود. یعنی شما به درب یا پنجره‌ی مورد نظر ضدزنگ می‌زنید، اجازه می‌دهید کاملا خشک شود و سپس دوباره سطح را ضد زنگ می‌زنید. با این کار مطمئن می‌شوید حداقل به خاطر زنگ‌زدگی‌ لازم نیست درب یا پنجره را پس از مدت کوتاهی دوباره رنگ بزنید.

رنگ آستر، که یک رنگ رقیق است را به صورت کامل بر روی سطح درب و یا پنجره‌ی خود می‌زنیم. لازم نیست رنگ آستر حتما هم‌رنگ رنگ اصلی و نهایی ما باشد ولی باید به تاثیر رنگ‌ها روی هم توجه کرد. به عنوان مثال اگر رنگ نهایی که انتخاب کرده‌اید یک رنگ تیره باشد استفاده از رنگ آستر مشکی که البته رقیق است تاثیر بدی روی نتیجه‌ی کار نمی‌گذارد.

و اما آخرین و شیرین‌ترین مرحله، رنگ‌آمیزی نهایی است. در این مرحله رنگ مورد نظر خودمان را به غلظت مناسب می‌رسانیم، برای این کار می‌توان رنگ را با مقداری تینر مخلوط کرد تا رنگ، کمی از حالت اول خود رقیق‌تر شود. حالا می‌توانید به آرامی شروع به رنگ‌آمیزی درب یا پنجره‌ی فلزی کنید.

توجه کنید در رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ها به خصوص از نوع فلزی که اکثرا دارای پیچ و خم های خاص خود هستند، استفاده از قلم‌موها در سایزهای مختلف واجب است.

 

برای تحصیل نتیجهی بهتر به چند نکته اشاره میکنیم:

بهترین رنگ درب و پنجره | رنگ پنجره سفید طلایی

●حتی‌الامکان سعی کنید لولاهای درب یا پنجره‌ی فلزی را باز کنید، در این حالت رنگ‌آمیزی بهتر و راحت‌تری در زمان رنگ‌آمیزی، و نتیجه‌ی بهتری پس از مرحله‌ی رنگ‌آمیزی خواهید داشت.

● سطح شیشه‌ها و یا دستگیره‌ها را با روزنامه بپیچید و پس از اتمام رنگ‌آمیزی، آن‌ها را باز کنید. با این کار می‌توان از کثیف شدن دستگیره‌ها و شیشه‌ها در هنگام رنگ‌آمیزی جلوگیری کرد.

●استفاده از دستکش و ماسک را فراموش نکنید.

خرید روغن جلا

 

کلام آخر

آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی رنگ درب و پنجره آهنی ساده نه آنقدر آسان است که هر کسی بدون دانش و تجربه بتواند به راحتی از پس آن برآید و نه آنقدر سخت است که فکر کنید شما قادر به انجام آن نیستید. اگر احساس می‌کنید برای ایجاد تنوع یا نیاز مبرم درب و پنجره‌ی خود به رنگ‌آمیزی، به این دانش نیاز دارید بار دیگر مطلب را مطالعه کرده، ابزار مورد نیاز را بخرید و رنگ‌آمیزی را شروع کنید. اگرمواردی که گفته شد را رعایت کنید مطمئنا از نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.

 

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه