shape shape

بهترین پاک کننده رنگ روغن از روی لباس، بدن، فرش و..

04 بهمن 1400

اخبار و مقالات

shape
img
بهترین پاک کننده رنگ روغن از روی لباس، بدن، فرش و..

04 بهمن 1400

اخبار و مقالات

رنگ روغنی یکی از رنگ های پرکاربرد در رنگ آمیزی است. این رنگ  از مواد شیمیایی و روغن گیاهی تولید می‌شود. بسیار با دوام و مقاوم است. بنابراین پاک کردن رنگ روغنی از روی سطوح مختلف و همچنین پاک کردن رنگ روغنی از پوست کار دشواری است.

خرید انواع رنگ های روغنی از فروشگاه رنگ جمیل

 

برای شناخت بیشتر رنگ روغنی و روش پاک کردن رنگ روغن مطالعه مقاله انواع رنگ روغنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

رنگ روغنی به دلیل ساختاری که دارد در برابر آب مقاوم است و با آب نمی‌توان لکه این رنگ را پاک کرد و حلال رنگ روغنی آب نمی باشد به همین خاطر پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس، پارچه، سرامیک و ... معمولا کار به راحتی انجام نمی‌شود و پاک کردن رنگ روغن خشک شده از روی لباس نیز بسیار سخت تر می باشد. هنگام از بین بردن لکه رنگ ساختمانی از روی لباس به هیچ وجه از آب استفاده نکنید این کار روند پاک کردن رنگ را دشوار تر میکنید زیرا رنگ ساختمانی در آب حل نمی‌شود

در این مقاله روش‌های مختلف پاک کردن رنگ روغنی از روی سطوح مختلف گفته می‌شود. حتی اگر لکه رنگ مدت زیادی روی سطح نظر مانده باشد، با این روش‌ها می‌توانید به راحتی آن‌ها را پاک کنید.

پاك كردن رنگ روغن خشک شده از روي لباس|حلال رنگ خشک شده

رنگ روغنی در بیشتر موارد برای رنگ آمیزی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر رنگ روغن‌ها از ترکیب رنگدانه‌های قوی، رزین اکسیدی، موم و حلال بر پایه نفت تولید می‌شوند. نکته قابل اهمیت رنگ روغنی این است هنگامی با هوا ترکیب شده و دچار هواخوردگی شود، به یک لایه رنگی مقاوم تبدیل می‌شود.

یکی از مشکلات هنگام رنگ آمیزی ریخته شدن رنگ روی سطوح مانند سرامیک، لباس، درب و پنجره و .. است. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است قبل از شروع رنگ کاری روی تمام وسایل و سطوح را با پلاستیک بپوشانید تا لکه رنگ روی آنها ریخته نشود.

قبل از رنگ آمیزی ساختمان مطالعه مقاله ایمنی رنگ کاری به شما کمک می‌کند رنگ آمیزی راحت و بهتری داشته باشید.

روش پاک کردن لکه رنگ روغنی متناسب با سطح است به عبارتی دیگر پاک کردن رنگ روغنی از روی پارچه با پاک کردن رگ روغن از روی سرامیک با پاک کردن رنگ روغنی از پوست متفاوت است و لازم است برای هر کدام به سراغ بهترین پاک کننده رنگ روغن متناسب با آن برویم.

 

 نحوه پاك كردن رنگ روغن از روي لباس خشک نشده

براي پاك كردن رنگ روغن روي لباس میتوانید از پارچه استفاده کنید. اگر رنگ ریخته شده روی سطح هنوز خشک نشده و هنوز مرطوب است، می‌توانید با یک دستمال لکه را پاک کنید. این کار نیاز به دقت بالایی دارد به طوری که تمام رنگ در پارچه جمع و بیشتر پخش نشود. تا قبل از خشک شدن لکه رنگ پاك كردن رنگ روغن از روي پارچه خیلی راحت تر است.بعد از پاک شدن رنگ با پارچه، پارچه را با حلال مناسب رنگ پاک کننده رنگ روغن کامل تمیز کنید.

 بهترین پاک کردن رنگ روغنی|بهترین حلال رنگ روغن

پاک کردن رنگ روغنی از روی پوست

هنگامی که رنگ روغن روی پوست شما ریخت، از تینر پاک کندده رنگ و بنزین به هیچ وجه استفاده نکنید. تینر و بنزین به دلیل ساختار شیمیایی که دارند، به پوست آسیب می‌زنند و مضر هستند.

راحت‌ترین و بهترین راه برای پاک کردن لکه رنگ روغنی از روی پوست این است که  یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای‌خوری نمک ترکیب کنید و آن را روی پوست دو دقیقه ماساژ دهید، حال با آب گرم و مایع شوینده آن ناحیه را کامل بشویید.

بهتر است این روند روش پاک کردن رنگ روغن چند بار تکرار شود تا به نتیجه مطلوب برسید پس حتما به اینکته دقت کنید که روش پاک کردن رنگ روغنی از روی دست با روش های دیگر فرق داره و دلیل آن هم حساس بودن پوست دست است.

 

پاک کردن رنگ روغنی در خانه

برای پاک کردن رنگ روغنی از روی پوست در خانه می‌توان از پماد موضعی، سس مایونز و غیره استفاده کنید زیرا در ترکیب آنها روغن وجود دارد که برای حل شدن رنگ روغن مناسب می‌باشد.

 

استفاده از تربانتین برای پاک کردن رنگ

راه دیگری که برای پاک کردن رنگ از روی پوست به کار بردن تربانتین است. مقداری از تربانتین را روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید تا رنگ در آن حل شود. بعد از انجام این کار و پاک شدن لکه رنگ سریعا قسمت مورد نظر را با آب و صابون بشویید.

ماندن بیش از حد تربانتین روی پوست ممکن است به پوست آسیب برساند.

 

پاک کردن رنگ روغنی از روی فرش

پاک کردن لکه رنگ روغنی از روی فرش نسبت به پاک کردن رنگ از روی سرامیک، پوست، پاك كردن لكه رنگ روغن از روي لباس و غیره سخت‌تر هست و به راحتی انجام نمی‌شود.

با توجه جنس به جنس فرش باید برای پاک کردن رنگ اقدام کنید. اگر فرش شما جنسی خاصی مانند ابریشم یا یشم دارد بهتر است به قالی‌شویی بسپارید.

در حالت دیگر لکه رنگ با کاردک یا چاقوی کند از روی فرش بردارید و بعد از پاک شدن رنگ آن ناحیه را با حوله کاغذی به طور کامل بپوشانید تا باقی مانده رنگ به حوله کاغذی در زیر لکه روغنی قرار دهید. سپس مایع ظرف‌شویی را روی لکه بریزید و با دست پخش کنید تا تمام ناحیه را بپوشانید.

۱۰ دقیقه صبر کنید و به آرامی روی لکه ضربه بزنید. سابیدن لکه باعث پخش شدن رنگ روی فرش می‌شود. تا رسیدن به نتیجه این روند را تکرار کنید سپس با شامپو فرش تمام ناحیه را بشویید.

پاککردن رنگ روغن از روی در  | روش پاك كردن رنگ روغن |پاك كردن رنگ روغن خشک شده از روي لباس

سرکه سفید و مایع ظرف شویی

با ترکیب سرکه سفید و مایع ظرف شویی به راحتی می‌توان لکه رنگ روغنی را از روی فرش پاک کرد. توجه داشته باشید قبل از استفاده از این ترکیب حتما روی قسمت کوچکی از فرش تست کنید، زیرا سرکه سفید رنگ برخی از نخ‌ها را از بین می‌برد و ممکن است به فرش شما آسیب بزند.

یک قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی و یک قاشق سرکه سفید با ۲ فنجان آب گرم ترکیب کنید و در یک بطری اسپری زن بریزید. با چاقو کند اضافه‌های رنگ را بکنید سپس با بطری اسپری زن ترکیب سرکه سفید را روی رنگ بزنید و اجازه دهید ۱۰ الا ۱۵ دقیقه روی فرش بماند. حال با حوله کاغذی لکه رنگ را پاک کنید.

بعد از پاک شدن کامل لکه رنگ، یک اسفنج را با آب سرد خیس کنید و آهسته روی آن ناحیه بکشید تا باقی مانده ترکیب سرکه و مایع ظرف‌ شویی از بین برود.

 

روش پاک کردن لکه روغنی از روی درب

پاک کردن لکه رنگ روغنی از روی درب کار مشکلی نیست و می‌توانید از حلال متناسب با رنگ استفاده کنید.به این صورت که یک تکه پنبه را به تینر آغشته کنید، سپس روی لکه روغنی قرار دهید تا رنگ را در خود حل کند.

دقت داشته باشید که پنبه آغشته به تینر را روی لکه نکشید. این روند را چند بار تکرار کنید و در نهایت یک دستمال تمیز روی درب بکشید.

پاک کردن لکه روغنی از روی درب چوبی

برای پاک کردن لکه رنگ از روی درب چوبی، به پنبه تینر بزنید و به مدت ۲ دقیقه روی لکه بگذارید. با همان پنبه لکه را کامل پاک کنید. این روند را چند بار تکرار کنید تا کامل پاک شود.

حال چند قطره روغن چرخ روی یک تکه پارچه بریزید و روی درب بکشید. بعد از انجام این کار شاهد تمیزی و براقی درب خواهید بود.

 

پاك كردن رنگ روغن خشک شده از روي لباس

بهتر است قبل از خشک شدن لکه رنگ روی لباس برای پاک کردن آن و پاك كردن رنگ روغنی از روي لباس اقدام کنید. برای این کار نیاز به کاغذ یا چاقو کنددارید تا به وسیله آن‌ها رنگ را از روی لباس بادقت و بدون پخش شدن، پاک کنید.

حلال رنگ خشک شده

حلال رنگ خشک شده با توجه به نوع رنگ متفاوت است، به عنوان مثال برای رنگ های روغنی می توان از تینر استفاده کرد اما حتما توجه کنید تینر بر روی هر سطحی استفاده نشود زیرا ممکن است به سطح مورد نظر آسیببرساند اما در حالت کلی بهترین حلال رنگ روغن تینر پاک کننده رنگ می باشد.

خلاصه کلام

 برای پاک کردن رنگ روغنی باید سریع اقدام کنید. و از محلول پاک کننده رنگ روغنی استفاده کنید

 قبل از خشک شدن رنگ و نفوذ به عمق پارچه، فرش، لباس و ... باید به فکر پاک کردن باشید. هنگامی که لکه رنگ کامل خشک شده بود قبل از اقدامات پاک کردن، تا جایی که ممکن است با کاردک و چاقو کند آن را بتراشید.

  هنگام استفاده از تینر، با دقت عمل کنید و دستکش بپوشید.در این مقاله نحوه پاك كردن رنگ خشک شده از روي لباس و پاک کردن رنگ روغن از روی لباس گفته شد. برای پاک کردن رنگ پلاستیکی به  مقاله بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک مراجعه کنید

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
avatar

لیلا

مرس بابت معرفی بهترین پاک کننده رنگ روغن از روی لباس

31 فروردین 1402

مدیریت

خوشحالیم مقاله پاك كردن رنگ روغنی از روي لباس براتون کاربردی بوده

ارسال دیدگاه