shape shape

بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک از روی لباس و اشیا

09 خرداد 1401

اخبار و مقالات

shape
img
بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک از روی لباس و اشیا

09 خرداد 1401

اخبار و مقالات

بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک

بارها اتفاق افتاده است که هنگام رنگ آمیزی منزل یا محیط اداری ناخواسته رنگ‌ بر روی محیط اطراف پخش شده و یا بر روی وسایل و ابزار در اطراف محل رنگ آمیزی برخورد کرده است که بسیار ما را آزرده خاطر می کند.

به دلیل استفاده زیاد از رنگ پلاستیک بهتر است تا با روش‌های پاک کردن آن و همچنین در ادامه با بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک  و پاک کردن رنگ پلاستیک آشنا شویم تا اگر در شرایطی مشابه قرار گرفتیم بتوانیم به راحتی رنگ را از روی سطوح مختلف پاک کنیم.

 

 

پاك كردن رنگ پلاستيك از روي لباس

همان‌طور که می دانیم رنگ پلاستیک دارای پایه آب است و برای پاک کردن آن اولین روش استفاده از آب می باشد که به عنوان یکی از بهترین پاک کننده های رنگ پلاستیکی به شمار میآید، اما با توجه به آنکه میزان رنگ چه مقدار است و چه مدت زمانی از برخورد رنگ با سطح گذشته و همچنین مهم‌تر از همه رنگ بر روی چه سطحی ثابت کرده است و قصد پاک کردن آن را داریم، نیاز است تا از پاک کننده های متفاوتی به همراه آب استفاده کنیم.

توجه کنید هر چه مدت زمان کمتری از برخورد رنگ به لباس و سطوح مختلف گذشته باشد به تبع پاک کردن آن ساده تر می‌شود.

جهت پاک کردن رنگ پلاستیک و طرز پاك كردن رنگ پلاستيك از روي لباس  به صورت کلی می توان از ترکیب آب و صابون و مایع دستشویی به همراه سرکه استفاده کرد، اما نیاز است تا برای پاک کردن هر سطح روش های متفاوت و متناسب با همان قسمت را استفاده کنیم تا به سطح مورد نظر آسیبی وارد نشود.

خط کشی پارکینگ خودرو با بهترین تجهیزات و توسط تیم حرفه ای رنگ جمیل!

بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک از لباس و پارچه

بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک از لباس و پارچه | پاك كردن رنگ پلاستیک از روي چوب

 

 

اگر لباس و یا هر پارچه با رنگ پلاستیک لکه دار شده است و قصد پاک کردن آن را دارید ابتدا با توجه به نکتهای که قبلاً به آن اشاره کردیم، هرچه سریع‌تر در جهت رفع آن لکه اقدام کنیم حتماً نتیجه بهتری از آن دریافت می‌کنیم.

همچنین توجه کنید جهت پاک کردن رنگ از روی پارچه هر محلولی که در ادامه معرفی میشود و یا شما برای پاک کردن رنگ در نظر دارید ابتدا بر روی قسمت محدود و مشخصی از پارچه و یا لباس تست کنید و اگر موجب به هم ریختن رنگ پارچه و یا ایجاد لکه اضافی بر روی سطح مورد نظر نشد آنگاه اقدام به استفاده از آن بر روی کل پارچه می کنیم.

علاوه بر این نیاز است به برچسب راهنمای شست و شوی لباس خود توجه کنیم تا اگر پارچه مورد نظر به شوینده و یا موادی حساس است قبل از استفاده از آن مطلع شویم.

برای پاک کردن لکه هایی که مدت زمان زیادی از آن گذشته ابتدا نیاز است تا با جسمی رنگ را از روی لباس برداریم و سپس محل مورد نظر را ابتدا با آب گرم شستشو دهیم تا رنگ های موجود در تارهای لباس و یا پارچه از آن خارج شود.

پس صابون یا مایع شوینده را با آب گرم مخلوط کرده و به وسیله آن باقی مانده لکه های موجود در روی لباس را پاک کنید.

در مرحله بعد می توان به وسیله ابر و یا اسفنج نرم و محلول آب گرم و صابون طی چند مرحله همه رنگ های پارچه را پاک کرد.

در نظر داشته باشید اگر لکه رنگ بر روی لباس و یا پارچه قدیمی است ابتدا کمی الکل بر روی سطح مورد نظر پخش کرده و رنگ را به وسیله الکل پاک کنید و سپس مراحل شستشو با آب گرم و محلول آب و صابون تکرار شود.

 

 

پاک کردن رنگ پلاستیک از دیوار

جهت پاک کردن لکه رنگ پلاستیک از دیوار در نظر داشته باشید تا با پاک کردن رنگ به دیوار آسیب وارد نشود.

ابتدا محلول آب و صابون را ساخته و به وسیله یک اسفنج می توان تا حدودی رنگ ایجاد شده را از روی دیوار پاک کرد اما اگر رنگ پلاستیک بر روی دیوار مدت زمان طولانی مانده باشد، پس از پاک کردن به وسیله محلول نیاز است تا با یک تیغه به آرامی با زاویه ۴۵ درجه با دیوار رنگ را از روی آن پاک کنیم.

همانطور که اشاره شد توجه کنید در این مرحله رنگ روی دیوار برداشته نشود و اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید، خونسردی خود را حفظ کرده و مجدداً نیاز به گذاشتن رنگ در قسمت های آسیب دیده دیوار میباشد.

پاک کننده رنگ پلاستیک از روی چوب

بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک از سطح چوب | حلال رنگ پلاستیک

جهت پاك كردن رنگ پلاستیک از روي چوب بهتر است ابتدا رنگ را از روی چوب بتراشیم و سپس به وسیله محلولی که از ترکیب آب لیمو و الکل به دست آمده آرام رنگ را از روی سطح جدا کنیم.

سپس در مرحله بعد به وسیله برس و یا مسواک به آرامی باقی مانده های رنگ را از روی سطح چوب برمی‌داریم و محل مورد نظر را با دستمال تمیزی پاک می‌کنیم.

روش های دیگری نیز برای پاک کردن رنگ پلاستیک از روی چوب وجود دارد که می‌توان به مواد شیمیایی یا استفاده از گرما و سنباده اشاره کرد.

برای استفاده از مواد شیمیایی جهت پاک کردن رنگ، ابتدا محل را به مواد پاک کننده رنگ آغشته کرده و سپس با گذشت چند دقیقه می توان به وسیله سمباده یا اشیا تیز دیگری رنگ را از بین ببریم.

خرید ضد زنگ آهن

 

پاک کردن رنگ پلاستیک از فلز

جهت از بین بردن رنگ پلاستیک از فلز بهترین پاک کننده در مرحله اول استفاده از وسیله های ظریف است تا به آرامی رنگ را از روی فلز برداشته و سپس در مرحله بعد اگر کامل پاک نشد می‌توانیم از مواد شیمیایی و یا حرارت استفاده کنیم، تینر یکی از موادی است که بعنوان حلال رنگ پلاستیک استفاده می شود.

اما هنگام استفاده از مواد شیمیایی و حرارت با احتیاط عمل کنید زیرا حرارت در کنار پلاستیک ماده خطرناک و قابل اشتعال به وجود می آورد.

پاک کردن رنگ پلاستیک از شیشه

جهت پاک کردن رنگ پلاستیک از روی شیشه کمی شرایط سخت است زیرا نیاز به دقت می باشد تا بدون تراشیدن سطح رنگ را پاک کنیم.

پاک کردن رنگ از روی شیشه به وسیله مایع ظرفشویی و تیغ مخصوص شیشه پاک کن امکان پذیر است که می توان حتی رنگ های خشک و کهنه را نیز از آن پاک کرد.

ابتدا با مخلوط مایع و آب سطح شیشه را مرطوب کرده و سپس به وسیله تیغ با زاویه ۴۵ درجه رنگ را پاک می‌کنیم.

پاک کننده رنگ پلاستیک از سیمان و بتن

جهت پاک کردن رنگ پلاستیک از سطح سیمانی و بتنی نیاز است تا ابتدا رنگ را از روی سطح بتراشیم و سپس با استفاده از رنگ‌برهای مخصوص که در بازار وجود دارد، می توان طی مدت یک ساعت رنگ را از روی سطح پاک کرده، در برخی اوقات که مقدار رنگ زیاد است این مرحله را چند بار تکرار کنید تا رنگ به طور کامل پاک شود.

 

 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک از سطوح مختلف پرداختیم و به سوال چگونه رنگ پلاستیک را از روی لباس پاک کنیم پاسخ دادیم توجه کنید به وسیله مقاله های پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار و پاک کننده رنگ روغنی می توانید اطلاعات خود را در رابطه با نحوه پاک کردن انواع رنگ از روی سطوح کامل کنید.

اگر قصد خرید رنگ ساختمانی را دارید رنگ جمیل یکی از بهترین و با کیفیت ترین رنگ های پلاستیک است.

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه