shape shape

چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم؟

01 دی 1401

اخبار و مقالات

shape
img
چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم؟

01 دی 1401

اخبار و مقالات

چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم؟ ابتدا شاید برای شما سوال باشد رنگ مولتی کالر چیست و چه تفاتی با رنگ های ساده دارد؟ مولتی کالر یکی از رنگ های پرکاربرد در ساختمان های اداری، تجاری و مکان های پر رفت و آمد زیا این رنگ دارای قابلیت های ویژه ای است که برای استفاده در مکان های عمومی و پر رفت و آمد بسیار کاربردی و گزینه مناسبی به حساب می آید، در مقاله مولتی کالر چیست تمام مزایا و معایب استفاده از رنگ مولتی کالر، موارد استفاده و ویژگی های آن به صورت کامل بررسی شده است.

حال در شرایطی پس از گذشت زمان طولانی از رنگ کاری یا به دلایل مختلفی ممکن است قصد پاک کردن رنگ را داشته باشیم، همانطور که در مقاله های از بین بردن رنگ کوره ای و پاك كردن اسپری رنگ از روی ديوار آموختیم، برای پاک کردن هر نوع رنگی لازم است از روش های مشخصی استفاده کنیم تا رنگ به صورت کامل پاک شود.

چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم؟

شاید یکی از معایب رنگ های مولتی کالر پاک کردن سخت آن است، البته نگران نشوید سختی به معنای غیرممکن بودن نیست و با استفاده از روش هایی که در ادامه توضیح داده می شود به راحتی می توان رنگ مولتی کالر را پاک کنیم.

احتمالا برایتان سوال ایجاد شده است که با توجه به سختی بالای پاک کردن این رنگ چرا بر روی همان رنگ رنگ جدید را استفاده نکنیم و چه لزومی به پاک کردن است، لازم به ذکر است این نوع رنگ ها سطح صاف و یکنواختی ندارد و دارای ناهمواری و پستی و بلندی است، بنابراین امکان اجرای رنگ جدید بر روی آن نمی باشد.

پاک کردن رنگ مولتی کالر

همچنین استفاده از کاغذ دیواری نیز بر روی این رنگ ها امکان پذیر نمی باشد و حداقل لازم است دانه های داخل رنگ را بتراشید تا سطح زیرین کاملا صاف و یکدست شود و در نهایت نیز از کاغذ دیواری های ضخیم استفاده کنید تا ناهمواری های سطح را کاملا بپوشاند.

مراحل پاک کردن رنگ مولتی کالر

در این بخش برای پاک کردن رنگ مولتی کالر لازم است مراحل زیر را با دقت طی کنید تا در نهایت رنگ به خوبی و به صورت کامل از دیوار پاک شود:

مرحله اول: ابتدا سطح را کاملا تمیز کنید

اولین مرحله تمیز کردن سطح است، بهتر است برای پاک کردن سطح از یک پاک کننده شیمیایی ضعیف کمک بگیرید تا این مراحل ساده تر شود، سطح مورد نظر را با استفاده از پاک کننده کاملا تمیز کنید و اجازه دهید تا سطح خشک شود؛ اگر سطح شما دیوارهای پیش ساخته شده است بهتر است از پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید زیرا ممکن است به دیوارها آسیب وارد شود و بهتر است با سنباده ای نرم این کار را انجام دهید.

مرحله دوم: لبه سطح مورد نظر را چسب کاری کنید

لبه دیوار را در بخشی که قصد دارید رنگ مولتی کالر را پاک کنید چسب کاری کنید تا به بخش های دیگر دیوار آسیبی وارد نشود؛ بنابراین نواحی که با چسب پوشانده می شود نیازی به اسپری یا سنباده ندارد.

چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم

مرحله سوم: سطح مولتی کالر را سنباده بزنید

سنباده زدن دیوار یکی از مهمترین مراحلی است که در پاک کردن رنگ مولتی کالر از دیوار باید به آن دقت کنید؛ ابتدا با یک سنباده کاغذی سطح را سنباده می زنیم، سپس با استفاده از یک سنباده متوسط تمام سطح را کاملا یکدست سنباده بزنید؛ این مراحل را با استفاده از یک سنباده ریز و متوسط تکرار کنید تا سطح کاملا یکنواخت شود، دقت کنید هیچ ناهمواری در سطح باقی نماند.

اگر در این مرحله از دستگاه سنباده زنی استفاده می کنید حتما حرکات دورانی برای آن در نظر داشته باشید و اگر بصورت دستی سنباده زنی انجام می دهید حتما با حرکات افقی و عمودی این کار را انجام دهید تا سطح مورد نظر کاملا یکدست شود.

اگر سطح مورد نظر شما چوبی است حتما از اسفنج های مخصوصی برای این کار استفاده کنید،زیرا سطح چ.ب نسبت به دیگر سطوح حساس تر است و آسیبی به سطح وارد نشود.

مرحله چهارم: استفاده از برخی پاک کننده های رنگ

برخی پاک کننده های کاملا ایمن توسط شرکت های معتبری تولید شده است که هنگام استفاده از این پاک کننده ها هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود، برای استفاده از این پاک کننده ها م یتوانید آن را بر روی سطح اسپری کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید تا محلول بر سطح اثر کند، سپس با استفاده یک کارکرد یا پارچه تمیزی تمام رنگ را پاک کنید.

مرحله پنجم: ترمیم و بتونه کاری دیوار

پس از پاک کردن و سنباده زدن دیوار ممکن است برخی از عیب های دیوار کاملا مشاهده شود که بهتر است با بتونه کاری تمام عیب های دیوار را بپوشانید تا برای رنگ آمیزی بعدی دیوار کاملا آماده شود؛ همچنین می توانید از رنگ آستری نیز برای زیر سازی رنگ جدید استفاده کنید؛ اگر نمی دانید رنگ آستری چیست و چه کاربردی دارد بهتر است مقاله ای با همین عنوان در وبسایت جمیل را مطالعه نمایید.

کلام آخر

رنگ های مولتی کالر یکی از رنگ های مقاوم برای پوشاندن دیوار در ساختمان های اداری، تجاری و پر رفت و آمد هستند؛ از این رو عدم جذب گرد و غبار توسط این دیوارها، ماندگاری و دوام بالا، عدم جذب رطوبت و... از مهمترین ویژگی هایی است که آن را برای چنین محیطی کاربردی تر کرده است.

در این مقاله بصورت کامل به بررسی این موضوع که چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم، پرداختیم که می توانید با استفاده از روش ها و تکنیک های کاربردی و مراحل پاک کردن رنگ مولتی کالر تمام رنگ دیوار را بدون هیچ گونه آسیب به دیوار از بین ببرید.

تلفن تماس با کارشناسان رنگ جمیل:

۰٩١٢١٤٨٨٥٧۰

 ۰٢١٩١۰١٣٧٥٢

 ۰٢١٢٢۰٩٣۰٤٣

 آدرس: تهران- خیابان آزادی - روبه‌رو استاد معین پلاک ٥٣٥ - طبقه٣- واحد3

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه