shape shape

پاك كردن اسپری رنگ از روی ديوار | سنگی، سیمانی، آجری

14 فروردین 1401

اخبار و مقالات

shape
img
پاك كردن اسپری رنگ از روی ديوار | سنگی، سیمانی، آجری

14 فروردین 1401

اخبار و مقالات

پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار
پاک کردن اسپری کردن رنگ روی درها یا دیوارهای ممکن است مشکل به نظر برسد، اما با محصولات مناسب و مقداری صبر، پاک کردن آثار رنگ کار سختی نیستاین مقاله برای پاسخ به سوال چگونه اسپری رنگ را پاک کنیم و نحوه پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار ساخته شده از طیف وسیعی از مواد، از دیوارهای آجری گرفته تا سطوح سیمانی یا سنگی توضیح می‌دهد.

(اگر در حال انجام اقداماتی برای یادگیری نحوه پاک کردن رنگ اسپری از سطوح دیوار در داخل خانه هستید، فراموش نکنید که همیشه تهویه محل را به خوبی مدیریت کنیدبه خصوص هنگام استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی.)

چگونه اسپری رنگ را پاک کنیم | رنگ اسپری را چگونه پاک کنیم

پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار آجری

اولین قدم این است که حلال خود (پاک‌کننده‌های معمولی، سفیدکننده‌ها و یا محلول اسیدی ضعیف با غلظت ۵۰٪ همراه آب) را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، باید اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از ایمنی خود انجام دهید. همیشه هنگام پاک کردن رنگ‌ها از دستکش استفاده کنید و برای حلال‌های قوی‌تر، از ماسک و عینک استفاده کنید.

با برداشتن یا پوشاندن هر چیزی که در نزدیکی شما ممکن است آسیب ببیند، محل را آماده کنید.

با هر حلالی که انتخاب می‌کنید، همیشه ابتدا نقطه‌ای را چک کنید به این معنا که مقدار کمی از محصول را روی یک تکه آجر، ترجیحاً در معرض دید نباشد، تست کنید. سپس مدت‌زمانی که گذشت آن را از سطح پاک کنید. این کار این امکان را به شما می دهد تا قبل از اینکه همه آن را بپوشانید، هر گونه آسیبی که حلال ممکن است به آجر وارد کند را ببینید.

ضمن اینکه به آب و هوا نیز توجه کنید زیرا در یک روز گرم، حلال سریعتر خشک می‌شود، بنابراین باید سریعتر فرآیند پاک کردن انجام شود.

 برای پاک کردن رنگ از روی سنگ کلیک کنید

نحوه پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار سیمانی

 اسکراب با آب و صابون

رنگ اسپری بر روی سیمان را با وسایلی که از قبل در اطراف خانه دارید - آب، صابون و یک برس سفت تمیز کنید. توصیه می‌شود با این روش شروع کنید، به خصوص اگر منطقه تمیز کردن شما کوچک است، زیرا ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه حل است.
مواد مورد نیاز:

  • برس اسکراب با موهای سفت
  • دو سطل
  • آب گرم
  • صابون ظرفشویی
  • دستمال کاغذی جاذب و ضخیم
  • شلنگ (اگر در فضای باز است)
  • وسایل حفاظتی (عینک یا عینک ایمنی، دستکش سبک، ماسک تنفسی)

اسپری رنگ روی دیوار

دستورالعمل گام به گام برای دانستن اینکه رنگ اسپری را چگونه پاک کنیم:

  1. برای از بین بردن کثیفی اضافی، ناحیه را جارو یا پاک کنید.
  2. لباس محافظ خود را بپوشید
  3. در یک سطل، آب گرم را اضافه کنید.
  4. در سطل دیگر، آب گرم و چند قطره صابون ظرفشویی اضافه کنید.
  5. ناحیه مورد نظر را با آب گرم و بدون کف مرطوب کنید.
  6. قلم مو را به محلول آغشته کنید و سپس قلم مو را با حرکات دایره‌ای روی سیمان رنگ پاشی شده بمالید.
  7. روی محل را با یک حوله کاغذی بمالید تا رنگ شل شده خیس شود و سپس با آب تمیز و گرم بشویید (یا اگر در محیط بیرون از منزل هستید از شلنگ استفاده کنید).
  8. این روند را تا زمانی که تمام رنگ را پاک کنید تکرار کنیداگر در داخل خانه هستید، پس از اتمام کار، آن ناحیه را کاملاً تمیز کنید.

استفاده از پاک کننده گرافیتی نیز مانند مراحل کار با پاک‌کننده‌های صابونی است.

 از محلول TSP  (تری سدیم فسفات ) استفاده کنید

برای پاک کردن رنگ با این روش ابتدا لازم است تا حد ممکن رنگ را از روی سطح بخراشید البته برای این کار دقت کنید سطح زیرین آسیب نبیند، سپس تری سدیم فسفات را با ماده جذب کننده ای مانند آرد ترکیب کنید و سپس روی سطح مورد نظر بپاشید و منتظر بمانید تا خشک شود، پس از آن با فشار قوی آب تمام ترکیب را از سطح پاک کنید که همراه آن نیز مقدار زیادی از رنگ پاک می شود و هرچه فشار آب بیشتر باشد در نتیجه مقدار رنگ بیشتری نیز پاک می شود.

برای از بین بردن رنگ کوره ای به این مقاله مراجعه کنید

5مرحله پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار سنگی

مرحله 1

استفاده از تری سدیم فسفات که یکی از موثرترین مواد برای پاک کردن اسپری رنگ استقبل از استفاده، باید حدود نصف فنجان تری سدیم فسفات را با 2 گالن آب مخلوط کنیدمطمئن شوید که آب گرم است

مرحله 2

قبل از شروع کار با تری سدیم فسفات، دستکش بپوشید تا با پوست شما تماس پیدا نکنددر غیر این صورت ممکن است به طور تصادفی پوست خود را با آن بسوزانید.

مرحله 3

حالا باید این مخلوط را روی لکه بمالیدمی‌توانید از برس هایی استفاده کنید که دارای موهای نرم استاگر مقدار اسپری رنگ کم باشد، رنگ به سرعت پاک می‌شود.اما اگر فوراً برداشته نشد، باید تری سدیم فسفات بیشتری بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.اجازه دهید لکه برای مدتی خیس بخورد و سپس رنگ را با قلم مو پاک کنید.

چگونه اسپری رنگ را پاک کنیم

مرحله 4

پس از برداشتن رنگ اسپری ، باید دیوار سیمانی را به درستی بشوییداگر برای راهروی سیمانی کار می‌کنید، می‌توانید از شلنگ باغچه برای شستشوی محوطه استفاده کنیددر غیر این صورت، کف سیمانی خود را جاروبرقی بکشید و با استفاده از یک طی دستشویی تمیز کنید.

مرحله 5

همچنین می‌توانید از پاک کننده رنگ یا استون برای تمیز کردن مؤثر استفاده کنیداگر اسپری رنگ مدتی در دیوار سیمانی شما باشد بهتر عمل می‌کند.

مرحله 6

برای انجام این کار، باید لکه را با پنبه آغشته به الکل یا استون خیس کنیدسپس سیمان را با استفاده از یک برس نرم خراش دهیددر نهایت دیوار خود را با آب سرد بشویید و بگذارید در هوا خشک شود.

البته روش‌های دیگری نظیر شست‌وشو دهنده برقی، سندبلستر، ساب‌دهنده دیوار وجود دارد که نیازمند وسایل لازم است که تهیه آن به راحتی امکان‌پذیر نیست.

پاك كردن اسپري رنگ از روي سنگ

برای پاک کردن اسپری رنگ از روی سنگ حتما به این موضوع توجه کنید پاک کردن آن به سرعت انجام نمی شود و نمی توانید در مدت کوتاهی این رنگ را پاک کنید  به استمرار و صبر نیاز دارد، روان کننده WD-40 در پاک کردن اسپری رنگ از دیوار سنگی بسیار کاربردی است و می تواند رنگ را به راحتی از سنگ پاک کند اما در کار کردن با این روان کننده باید توجه کنید زیرا ممکن است به سطح شما آسیب بزند.

پاک کردن شعار نویسی

اگر بر روی دیوار یا ساختمان مسکونی شما شعارنویسی شده و نمای ساختمان شما بهم ریخته شده است و به دنبال پاک کردن آن هستید ابتدا باید بدانید جنس دیوار شما دقیقا چیست تا بتوانید متناسب با همان جنس حلال و پاک کننده متاسب پیدا کنید، پس از آنکه جنس دیوار شما مشخص شد می توانید متناسب با آن روش های اشاره شده ابتدای مقاله که به روش پاک کردن اسپری از دیوار سنگی، پاک کردن اسپری از دیوار سیمانی و پاک کردن اسپری از دیوار آجری پرداختیم استفاده کنید و دیوار خود را کاملا تمیز کنید.

 پاک کننده اسپری رنگ از سطوح مختلف

ممکن است برخی از لوازم و اشیا اطراف ما نیز درگیر رنگ های اسپری شوند که بعنوان پاک کننده اسپری رنگ بهتر است برای لوازمی مانند پارچه یا لوازم شخصی در اطراف خود از محلول های ضعیف استفاده کنیم تا علاوه بر پاک کردن رنگ به سطح زیرین آسیب وارد نشود.

برای پاک کردن رنگ اسپری از پارچه ابتدا با استفاده از یک جسم نوک تیز سعی کنید رنگ را از روی پارچه یا لباس خود بردارید، سپس با استفاده از یک پاک کننده اسپری مانند استون، الکل، رنگ را به صورت کامل از پارچه و لباس خود پاک کنید؛ این مراحل رابا احتیاط انجام دهید تا لباس شما صدمه نبیند.

همچنین برای از بین بردن رنگ اسپری از روی بدنه ماشین بهتر است به سراغ بنزین نروید زیرا ممکن است شرایط رنگ بر روی سطح بدتر شود، می توانید ابتدا با یک جسم نرم به آرامی بر روی لکه رنگ بکشید . سپس با استفاده از روغن های آشپزخانه سعی کنید رنگ را از بدنه ماشین پاک کنید اگر رنگ شما سختی بالایی داشت و از این طریق پاک نشد بهتر است به متخصص این زمنیه برای پاک کردن رنگ مراجعه کنید زیرا ممکن است با روش های مختلف به ماشین خود صدمه بزنید.

کلام آخر

برای پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار روش های متفاوتی وجود دارد که می توانید متناسب با جنس دیوار خود یکی از روش های موجود را انتخاب کنید؛ در این مقاله بصورت کامل به بررسی انواع پاک کننده اسپری رنگ و نوع استفاده از آن پرداختیم اما چنانچه در رابطه با اجرای هریک از روش ها سوال دارید و یا قصد خرید رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان و همچنین اجرای رنگ های ترافیکی دارید می توانید از کارشناسان رنگ جمیل مشاوره بگیرید.

رنگ پلاستیک یکی از رنگ های کاربردی در محیط است که اگر موارد مصرف و کاربرد آن را نمی دانید بهتر است مقاله رنگ پلاستیک چیست را مطالعه کنید.

 تلفن تماس با کارشناسان رنگ جمیل:

۰٩١٢١٤٨٨٥٧۰

 ۰٢١٩١۰١٣٧٥٢

 ۰٢١٢٢۰٩٣۰٤٣

 آدرس: تهران- خیابان آزادی - روبه‌رو استاد معین پلاک ٥٣٥ - طبقه٣- واحد3

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
avatar

الهام

مرسی بابت مالتون بسیار واضخ پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار آجری رو آموزش داده بودید

31 فروردین 1402

مدیریت

خوشحالیم مقاله نحوه پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار براتون کاربردی بوده

ارسال دیدگاه