shape shape

انواع خط کشی خیابان از نظر معنی و مفهوم

25 آذر 1401

اخبار و مقالات

shape
img
انواع خط کشی خیابان از نظر معنی و مفهوم

25 آذر 1401

اخبار و مقالات

حتما تاکنون خط کشی های خیابان و جاده ها را مشاهده کرده اید و برایتان سوال شده است این خط کشی ها چقدر تنوع دارد؟ تفاوتی ندارد پیاده باشید یا با هر وسیله نقلیه، در هر صورت انواع خط کشی خیابان ها برای افراد پیاده یا سواره در نظر گرفته شده است که برای حضور و رفت و آمد در خیابان ها لازم است با مفهوم خط کشی ها در راهنمایی و رانندگی آشنا باشید تا بتوانید تابع مقررات و با نظم در جامعه تردد کنیم.

زمانی که قصد داریم فضای زیادی را با رنگ ترافیکی خط‌کشی کنیم قطعاً پس از انتخاب نوع رنگی که متناسب با فضا باشد خرید رنگ ترافیکی باقیمت اقتصادی نیز گزینه مهمی به شمار می‌آید، به‌گونه‌ای که خرید عمده رنگ ترافیکی از برند معتبر توجیه اقتصادی داشته باشد.برای خرید عمده رنگ ترافیکی روی لینک کلیک کنید

خط کشی خیابان و جاده

خط کشی خیابان و جاده ها یکی از راه های نظم دهی به عبور و مرور وسایل نقلیه است که در مشخص کردن حدود رانندگی افراد پیاده، رانندگان و... تاثیرگذار می باشد؛ خط کشی خیابان و پارکینگ از جمله مهمترین خدمات مجموعه رنگ جمیل است که می توانید با هزینه مناسب و کیفیت بالا با استفاده از تیم مجرب رنگ جمیل فضای مورد نظر خود را خط کشی نمایید.

 

مفهوم خط کشی جاده

خط کشی های خیابان و جاده هر یک معنا و مفهوم متفاوتی دارد که در هر خیابان و جاده ای توجه به مفهوم خط کشی جاده اهمیت زیادی دارد، بنابراین می توانید با استفاده از مقاله مفهوم خط کشی ها در راهنمایی و رانندگی با معنای هریک و عملکرد متناسب با آن آشنا شوید.

انواع خط کشی خیابان

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد خط کشی خیابان در انواع مختلفی وجود دارد که در سطح شهر و جاده نیز می توان انواع آن را مشاهده کرد، در ادامه به معرفی انواع خط کشی های خیابان می پردازیم که می توانید از مقاله خط کشی ترافیکی برای هر بخشی درخواست خط کشی کنید.

مهمترین خطوط را می توان به خط ممتد، خط ممتد دوبله، خط مقطع یا بریده بریده، خط مقطع و ممتد ترکیبی، خطوط هاشور، خط زیگزاگ و خطوط پارک اشاره کرد.

خط طولی ممتد

این خط اغلب در حاشیه راه و جاده یا در وسط راه های دو طرفه اجرا می شود؛ برخی اوقات دو خط ممتد در کنار یکدیگر رسم می شوند که به معنای تاکید بیشتر است.

خط مقطع یا بریده بریده

از این خطوط برای تفکیک گذرگاه ها استفاده می شود که برای هدایت وسایل نقلیه بسیار کمک کننده است؛ سبقت گرفتن، گردش و دور زدن از روی این خطوط البته با رعایت احتیاط بدون اشکال است.

خط ممتد و مقطع ترکیبی

یک سمت خط ممتد و یک سمت خط مقطعی است؛ رانندگانی که در سمت خط ممتد قرار دارند نمی توانند از روی آن عبور کنند اما رانندگان سمت خط مقطع می توانند از روی آن عبور کنند.

خط هاشور

خط هاشور برای نشان دادن وجود موانع در جاده ترسیم می شود و اغلب به طور کشیده می شود که ترافیک را از کنار مانع عبور دهد.

خط زیگزاگ

رنگ خطوط زیگزاگ زرد است که اغلب نیز در حاشیه راههای متصل به پیاده رو کشیده می شود که عبور کردن و ایستادن روی آنها ممنوع می باشد.

خطوط پارک

انواع خطوط پارک برای توقف وسایل نقلیه در کنار جاده و خیابان کشیده می شود که خطوط افقی، مورب، عمودی انواع خطوط پارک می باشد.

خط کشی عرضی

خط کشی هایی که در عرض خیابان رسم می شود؛ مهمترین این خط کشی های عبارتند از: خط عابر پیاده، خط ممتد ایست، خطوط توقف منقطع

  • خط کشی عبور پیاده، در ورودی تقاطع یا بخش مشخصی از راه برای عبور راحت تر عابر پیاده رسم می شود.
  • خط ممتد ایست، رانندگان قبل از این خطوط در تقاطع ها کاملا توقف می کنند.
  • خطوط توقف منقطع، رانندگان با مشاهده این خطوط در تقاطع ها از سرعت خود کم کرده و با رعایت حق تقدم به راه اصلی وارد می شوند و در صورت لزوم توقف می کنند.

خطوط شطرنجی

اغلب به رنگ زرد و مشکی و در تقاطها رسم می شود و برای زمانی که تراکم خودروها در بخشی زیاد باشد، عبور از روی این خطوط ممنوع است و رانندگان قبل از خطوط شطرنجی توقف کرده و مسیر حرکت خودورهای دیگر را باز نگه می دارند.

فلش های سطح جاده و خیابان

انواع فلش های جهت نما بر روی سطح جاده وخیابان رسم می شود و پیروی از آن الزامی است.

خطوط اضطراری

خطوط هاشور در حاشیه راه ها که اغلب مواقع نیز در کنار آزادراه و بزرگراه ها رسم می شوند و جهت عبور و مرور وسایل نقلیه ضروری است و عبور وسایل نقلیه معمولی از روی آن ممنوع است.

کلام آخر

خط کشی خیابان و جاده ها یکی از مهمترین مواردی است که در هر شهری یا جاده ای باید به درستی و با رعایت استاندارد انجام شود، از این رو برای طراحی و رسم انواع خط کشی خیابان می توانید از مجموعه رنگ جمیل کمک بخواهید و خط کشی پارکینگ اداری یا خط کشی خیابان و جاده را به این مجموعه بسپارید.

 

تلفن تماس با کارشناسان رنگ جمیل:

 ۰٢١٩١۰١٣٧٥٢

 ۰٢١٢٢۰٩٣۰٤٣

 آدرس: تهران- خیابان آزادی - روبه‌رو استاد معین پلاک ٥٣٥ - طبقه٣- واحد3

 

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه