shape shape

پاك كردن رنگ از روي قرنيز | 4 روش اصولی+حلال انواع رنگ ها

09 دی 1401

اخبار و مقالات

shape
img
پاك كردن رنگ از روي قرنيز | 4 روش اصولی+حلال انواع رنگ ها

09 دی 1401

اخبار و مقالات

قرنیز قطعه پایینی دیوار است که اغلب از جنس متفاوتی نسبت به زمینه انتخاب می شود، این قطعه در سراسرتاسر دیوار با اندازه محدودی و در بخش پایینی محل تقاطع دیوار با کف ساختمان نصب می شود؛ این بخش از دیوار نه تنها باعث جذابیت بیشتر بلکه سبب جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به دیوار می شود.

برخی اوقات در حال رنگ کردن دیوار سا سقف ممکن است مقداری رنگ جلوه اصلی قرنیز را از بین ببرد، با توجه به اینکه ممکن است قرنیز از جنس چوب، سنگ، پلاستیک، شیشه یا غیره انتخاب شود بنابراین با اصابت رنگ به آن زمینه اصلی آن زیبایی خود را از دست می دهد و لازم است با روش های مختلف نسبت به پاک کردن رنگ از روی قرنیز اقدام کنیم.

اهمیت تمیزکردن قرنیز

به دلیل محل قرارگیری قرنیزها اغلب از دید افراد دور می ماند و ممکن است طی مدت طولانی این بخش از دیوار تمیز نشود و جرم یا لک های زیادی روی آن تشکیل شود و در نتیجه زیبایی و استحکام قرنیز را کاهش دهد، بنابراین برای از بین بردن رنگ از روی قرنیز یا جرم و لک لازم است از روش های اصولی استفاده کنید تا با تکنیک های مختلف رنگ را به راحتی پاک کنیم.

پاک کردن رنگ از روی قرنیز

پاك كردن رنگ از روي قرنيز

اگر قرنیز شما رنگی شده است برای پاکردن آن ابتدا لازم است نوع رنگ را تشخیص دهید تا متناسب با نوع رنگ به راحتی با استفاده از حلال رنگ را از روی قرنیز بدون هیچ گونه آسیبی به سطح آن پاک کنیم؛ اگر رنگ پلاستیک به قرنیز اصابت کرده است و مدت کوتاهی از آن نگذشته و رنگ حالت خیس دارد می توانید با استفاده از یک کاردک به آرامی رنگ را از روی سطح بردارید و سپس با استفاده از یک دستمال نمدار رنگ را پاک کنید.

اما اگر رنگ بر روی سطح خشک شده است می توانید با استفاده از نکات مقاله بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک به راحتی تمام رنگ را از بین ببرید، همچنین با توجه به استفاده گسترده از رنگ مولتی کالر برای دیوار اگر از این رنگ به قرنیز برخورد کرده است، می توانید با مطالعه مقاله چگونه رنگ مولتی کالر را پاک کنیم و تمام نکات آن به راحتی جهت از بین بردن رنگ روی قرنیز اقدام کنید.

نحوه تمیز کردن قرنیز

یکی از روش های تمیز کردن قرنیز استفاده از محلول سرکه و آب است که با استفاده از یک اسفنج و محلول به راحتی تمام لکه های را پاک کنید؛ اما اگر لکه یا کثیفی بر روی قرنیز مدت زیادی است که جا خوش کرده و در نهایت خشک شده است بنابراین پاک کردن آن نیز دشوار است و لازم است ابتدا با یک ابزار نوک تیز کثیفی را از روی سطح برداریم و سپس با استفاده از یک مسواک نرم یا متوسط نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنیم.

هنگام برداشتن جرم یا کثیفی حتما با دقت این کار را انجام دهید، زیرا در صورت دقت نکردن به این موضوع ممکن است سطح قرنیز شما آسیب ببینید و در نهایت تعمیر یا تعویض آن کار دشواری است.

پاک کردن رنگ از قرنیز با آب و صابون

یکی دیگر از روش های کاربردی برای پاک کردن رنگ از قرنیز استفاده از آب و صابون است، با استفاده از یک سطل آب گرم و صابون می توانید رنگ خشک شده را به آرامی نرم کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید تا قرنیز نرم شود و با استفاده از یک کاردک یا ابزار تیز رنگ را از روی قرنیز بتراشید؛ پس از آن با استفاده از یک دستمال یا حوله تمام رنگ، جرم یا کثیفی باقی مانده را پاک کنید.

پاک کردن رنگ از قرنیز

در این روش حتما توجه داشته باشید که تمام کف و رطوبت را از دیوار بگیرید، در غیر اینصورت امکان آسیب زدن به دیوار و قرنیز وجود دارد.

روش پاک کردن قرنیز با شیشه پاک کن

یکی از ابزارهای پرکاربرد دیگر برای پاک کردن جرم و کثیفی ها محلول شیشه پاک کن است، ابتدا با سک دستمال نمدارد تمام سطح قرنیز را پاک کنید و سپس با استفاده از یک شیشه شور بر روی آن اسپری کنید پس از چند ثانیه تمام جرم و کثیفی های غیرسخت شروع به حل شدن می کند و می توانید با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز آن را پاک کنید. ممکن است لازم باشد این مراحل را مجدد تکرار کنید.

کلام آخر

ممکن است رنگ دیوار یا کف در حین رنگ آمیزی منزل یا هر ساختمان دیگری به قرنیزها اصابت کند و در نتیجه زیبایی و ظاهر آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد، در این شرایط برای پاک کردن رنگ از روی قرنیز بهترین مار استفاده از روش های اصولی و استانداردهای لازم است، زیرا اگر با روش های اشتباه رنگ را پاک کنیم احتمال آسیب زدن به سطح زیرین وجود دارد.

برای خرید انواع رنگ ساختمانی و مشاوره با کارشناسان رنگ جمیل تنها کافیست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن تماس با کارشناسان رنگ جمیل:

۰٩١٢١٤٨٨٥٧۰

 ۰٢١٩١۰١٣٧٥٢

 ۰٢١٢٢۰٩٣۰٤٣

 آدرس: تهران- خیابان آزادی - روبه‌رو استاد معین پلاک ٥٣٥ - طبقه٣- واحد3

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه