shape shape

"رنگ دکوراتیو چیست" و در کجاها استفاده می شود؟

28 اردیبهشت 1401

اخبار و مقالات

shape
img
"رنگ دکوراتیو چیست" و در کجاها استفاده می شود؟

28 اردیبهشت 1401

اخبار و مقالات

با توجه به تنوع طلبی انسانها همواره نیاز است تا در محیط منزل و یا کار خود با سبکی جدید در طرح و رنگ آمیزی روحیه خود را تغییر دهند اما زمان انتخاب رنگ جهت رنگ آمیزی انتخاب افراد به سمت رنگ های ساده و رایج متمایل می شود.

اما فراموش نکنید رنگ ها و تجربه های دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال رنگ دکوراتیو یکی از انتخاب های است که می تواند شما را به وجد بیاورد و بسیار جذابیت و تازگی داشته باشد.

اگر نمی دانید رنگ دکوراتیو چیست و با ویژگی ها و کاربرد آن آشنایی ندارید پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 رنگ مناسب اتاق خواب کوچک چیست؟ اگر به دنبال انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب های با سایز کوچک هستید این مقاله پیشنهاد می شود.

رنگ دکوراتیو چیست؟

رنگ دکوراتیو چیست

شاید ابتدا این تصور را داشته باشید که رنگ دکوراتیو تنها یک رنگ است و به همین دلیل سوالات زیادی مانند رنگ دکوراتیو چه نوع رنگی است و یا رنگ دکوراتیو چه رنگی است، در ذهن شما نقش بسته باشد اما نگران نباشید شاید شما هم حق دارید.

زیرا رنگ های دکوراتیو علاوه بر تخصصی بودن رنگ ها نیاز به نقاش و مهارت های لازم جهت پیاده سازی این نوع رنگ آمیزی برای منزل شما را دارد.

رنگ دکوراتیو تلفیقی از چند رنگ نه به معنای ترکیب بلکه تلفیق آن به صورت صحیح و با مهارت های خاص می باشد که نیاز است در اجرای آن علاوه بر رنگ های مورد علاقه و سبک مورد پسند افراد منزل و یا محیط کاری به تناسب رنگ ها با یکدیگر و با دیگر لوازم منزل نیز توجه شود.

به دلیل این میزان از دقت و خاص و حساس بودن در انتخاب رنگ تا اجرا در نهایت رنگ دکوراتیو بسیار تاثیر گذار و زیبا می باشد.

خرید مستقیم رنگ از کارخانه رنگ جمیل!

 

کاربرد رنگ های دکوراتیو

پیشتر در بخش مزایا و ویژگی های رنگ دکوراتیو چیست توضیح داده شد که رنگ دکوراتیو هیچ محدودیتی جهت استفاده در قسمتهای مختلف ندارد، از این رو کاربرد رنگ دکوراتیو تنها به یک بخش یا یک دیوار محدود نمیشود و می توان در محیط کاری و یا منزل مسکونی در قسمتهای مختلفی استفاده شود.

جهت رنگ آمیزی سقف، دیوار، ستون و حتی کف نیز رنگ های دکوراتیو کاربرد دارد و همچنین استفاده از رنگ دکوراتیو و این سبک از رنگ آمیزی به هیچ شکل یا سطحی محدود نمی شود.

قابل ذکر است اجرای رنگ دکوراتیو برخلاف رنگ های ساده نیاز به مهارت فرد اجرا کننده دارد، پس در انتخاب نقاش و شخص اجرا کننده دقت کنید تا بتوانید نتیجه خوبی را دریافت کنید.

 

8مزایا رنگ دکوراتیو 

رنگ دکوراتیو همانطور که از نام آن پیداست می تواند جلوه و زیبایی بیشتری به نسبت دیگر رنگ های ساده داشته باشد، از این رو به برخی از مزایای این رنگ اشاره خواهیم کرد.

1.تنوع بالای رنگ

رنگ دکوراتیو دارای گستره وسیعی می باشد از این رو میتوان آن را در تنوع بسیار بالای اجرا کرد زیرا با استفاده از ابزار و مواد مختلف می توان از این رنگ در محیط های بسیار زیادی استفاده کرد.

2.اجرای رنگ بر روی زمینه های مختلف

یکی دیگر از مزایای رنگ دکوراتیو، اجرای این رنگ بر روی هر نوع زمینه و هر نوع جنس می باشد.

به این معنا که برای اجرای این رنگ تفاوتی ندارد که جنس زیرین در دیوار و یا هر جسم و یا مکانی که قصد استفاده از این رنگ را دارید، چه جنسی می باشد و بر روی هر نوع جنسی و زمینه ای قابل اجرا می باشد، به همین علت میتواند مورد پسند افراد زیادی واقع شود.

خط کشی پارکینگ تهران با بهترین تجهیزات و توسط تیم حرفه ای رنگ جمیل

3.نداشتن محدودیت مکان اجرایی

همان گونه که گفته شد رنگ های دکوراتیو محدودیتی برای اجرا نخواهد داشت، زیرا در حالت کلی رنگ ها از مواد قابل شستشو ساخته می شود و همچنین نحوه تمیز کردن این رنگ ها نیز آسان می باشد.

4.پوشش بالای رنگ دکوراتیو

رنگ های دکوراتیو به دلیل نحوه استفاده و اجرای آن جهت استفاده در مکان ها و سطوحی که عیب های زیادی دارد نیز بسیار مناسب است، زیرا با اجرای یک لایه از این رنگ می توان پوشش بالای آن را مشاهده کرد.

5.مقاومت بالا

مقاومت رنگ های دکوراتیو به گونهای است که میتواند در برابر رطوبت، گرد و غبار و استفاده مداوم از آن در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد بسیار مقاوم و مستحکم باشد و پس از گذشت مدت زمان طولانی نیز تغییری در رنگ و ظاهر آن ایجاد نشود.

6.اجرای رنگ دکوراتیو با سرعت بالا

رنگ های دکوراتیو را میتوان در سرعت بالایی انجام داد، زیرا رنگ آمیزی آن با استفاده از ابزارهای خاصی انجام میشود که میتواند سرعت اجرای رنگ آمیزی را افزایش دهد.

7.تعمیر راحت و سریع

همانطور که پیش تر نیز گفته شد رنگ های دکوراتیو دارای مقاومت بالایی هستند اما در صورتی که دچار خرابی یا آسیب های جزئی شوند، بسیار راحت و سریع می توان آنها را تعمیر کرد.

8.اجرای بدون بو

رنگ های دکوراتیو هنگام اجرا و یا پس از آن هیچ بویی از خود برجای نمی گذارند و حتی هنگام مرطوب شدن این رنگها نیز هیچ بوی بدی از خود تولید نمی کند که یکی از مزیت های مهم این نوع رنگ می باشد.

رنگ مولتی کالر چیست و چه کاربردی دارد؟ 

 

ابزارهای اجرای رنگ دکوراتیو چیست؟

کاربرد رنگ دکوراتیو | رنگ های دکوراتیو

جهت اجرای رنگ دکوراتیو در منزل، محیط کار و یا محیط های مد نظر شخص ابزارهای متفاوتی مورد نیاز است و ابزار ها می تواند با توجه به مهارت شخص اجرا کننده و توانایی او در این زمینه متغیر باشد.

اما برخی از لوازم و ابزارهای رنگ آمیزی ساختمان به صورت رایج در اکثر مواقع اجرای این رنگ استفاده میشود که میتوان به مواردی مانند قلمو، اسفنج مخصوص، کاردک و برس مخصوص، شانه، ریسمان، شابلون و ابزارهای طراحی و بسیاری از لوازم و وسایلی که توسط آنها می توان طرح های بسیار زیادی را ایجاد و در نهایت اثر هنری بسیار زیبایی را بر جای گذاشت.

تفاوت پتینه و رنگ دکوراتیو چیست

افراد بسیاری رنگ دکوراتیو و پتینه را با یکدیگر اشتباه می گیرند و تصور می کنند که هر دوی آن ها یک سبک اجرا می باشند.

اما لازم به ذکر است رنگ دکوراتیو به وسیله رنگ های مختلف و متنوع اجرا می شود که در نهایت باعث ایجاد تنوع و رنگ آمیزی به سبک خاصی می شود اما در پتینه کاری که تنها قسمتی از رنگ دکوراتیو است تلاش می شود تا وسایل رنگ آمیزی شده به حالت قدیمی و کهنه در آیند.

در نتیجه نمی توان رنگ دکوراتیو و پتینه کاری را یکسان دانست زیرا انتخاب رنگ و نوع رنگ آمیزی آنها و همچنین سبک کار آنها بسیار متفاوت است.

 

کلام آخر

رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در تغییر روحیات افراد دارند، از این رو برای رنگ منزل و یا محیط کار نیاز به دقت زیادی است .اما سعی کنید رنگ ها و سبک های جدیدی را امتحان کنید تا تجربه های جدیدی نیز کشف کنید.

در این مقاله رنگ دکوراتیو چیست با نوع رنگ دکوراتیو و سبک نقاشی آن و همچنین با کاربرد رنگ دکوراتیو و با موارد استفاده آن نیز آشنا شدیم.

علاوه بر این میتوانید جهت انتخاب رنگ مناسب منزل و یا محیط کار و همچنین دریافت مشاوره رایگان با شماره 02122093043 تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه