shape shape

چگونه چوب را رنگ سفید کنیم؟ + آموزش با ویدئو

22 تیر 1401

اخبار و مقالات

shape
img
چگونه چوب را رنگ سفید کنیم؟ + آموزش با ویدئو

22 تیر 1401

اخبار و مقالات

چگونه چوب را رنگ سفید کنیم

بسیاری اوقات پیش آمده است که پس از گذشت مدت زمان طولانی از خرید و استفاده لوازم منزل و به خصوص وسایل چوبی مورد استفاده در منزل، دیگر آن زیبایی و جلای روز اول را ندارند، از این رو به دنبال راه چاره برای نو کردن این وسیله ها هستیم و بسیاری از افراد نیز در این شرایط به دنبال تعویض آن وسیله هستند.

اما انتخاب درست چیست؟ وسیله را دور بیندازیم یا راهی برای نو کردن آن ها وجود دارد؟ برخی افراد نیز پس از کهنه شدن وسیله ها برای تغییر رنگ و ایجاد تحول به دنبال تغییر رنگ آن هستند یکی از رنگ های پرکاربرد برای چوب نیز رنگ سفید است، شما روش هایی برای اینکه بدانیم چگونه چوب را سفید کنیم سراغ دارید؟

در ادامه با ما باشید تا با نکات و تکنیک های جالبی آشنا شوید و در منزل خود اجرا کنید که علاوه بر نو کردن وسیله های منزل زیبایی و روح تازه ای برای محیط زندگی خود بوجو بیاورید.

 

مراحل سفید کردن چوب

ابتدا این نکته را به یاد داشته باشید با توجه به اینکه چوب دارای جنس ویژه و متفاوتی به نسبت دیگر وسیله های منزل است و دارای بافت طبیعی می باشد از این رو برای رنگ آمیزی آن نیاز است تا مراحل آن را بدانیم و با توجه به دستورالعمل ها پیش برویم زیرا در غیر این صورت نتیجه دلخواه بدست نخواهد آمد.

خط کشی پارکینگ  با بهترین تجهیزات و توسط تیم حرفه ای رنگ جمیل!

چگونه چوب را سفید کنیم

با توجه به آن چه پیش تر توضیح داده شد رنگ کردن چوب به رنگ سفید دارای روش ها و نکات جزئی است البته باید توجه کنید زمانی که بصورت کلی به رنگ کردن چوب اشاره می کنیم منظور ما چه نوع رنگی است و برای رنگ آمیزی از چه نوع رنگی استفاده می کنیم زیرا با توجه به وبسایت رنگ جمیل می توان انواع رنگ سفید را در این فروشگاه مشاهده کرد.

 خرید رنگ به صرفه و با حداقل قیمت از خرید مستقیم رنگ از کارخانه جمیل!

اگر تا کنون مراحل رنگ آمیزی درب های قدیمی منازل و یا میز و صندلی های قدیمی را مشاهده کرده باشید قبل از رنگ آمیزی نیاز است تا مراحلی طی شود که موجب بالا بردن کیفیت نهایی رنگ شده و همچنین سطح مورد نظر را برای رنگ آمیزی آماده می کند.

اگر برایتان سوال شده چه مراحلی نگران نباشید زیرا در ادامه ابتدا مراحل زیرسازی و آماده سازی سطح چوبی و رنگ آمیزی را با هم مرور می کنیم و در ادامه به آموزش به بررسی نکات مهمی در رابطه با اینکه به چه روش هایی و با چه رنگ هایی چوب را سفید کنیم می پردازیم زیرا رنگ آمیزی با هر نوع رنگی دارای جزئیات و نکاتی است که نیاز است رعایت کنیم تا نتیجه، باکیفیت بالایی را از آن دریافت کنیم.

گام اول، ابتدا لازم است سطح یا وسیله ای که قصد داریم به رنگ سفید تبدیل کنیم را کاملا سنباده بکشیم و تا یکدست و بدون هیچ گونه برآمدگی اضافی شود، این مرحله نه تنها برای سفید کردن چوب بلکه در دیگر زمان هایی که قصد رنگ آمیزی چوب را داریم نیز مفید است.

گاهی اوقات با توجه به آسیب دیدیگی سطح چوب ممکن است نیاز به بتونه کاری و ترمیم سطح باشد که در این صورت پس از آنکه سطح کار را صاف کرده و سنباده کشیدیم نوبت به بتونه کاری می رسد و مجدد پس از بتونه کاری نیاز به سنباده کشی دارد تا در نهایت سطحی صاف و عاری از هر گونه پستی و بلندی داشته باشیم.

دقت کنید پس از اینکه تمامی مراحل سنباده کشی و بتونه کاری به پایان رسید نیاز است تا بوسیله یک دستمال تمیز گرد و غبار و باقی مانده های آن را پاک کنیم.

گام دوم، پس از آن که به صورت کامل بتونه کاری و سنباده کشیدن را انجام دادیم لازم است تا منافذی که بر روی سطح چوب وجود دارد را از بین ببریم که این کار را می توانیم به وسیله سیلر و روغن الیف انجام دهیم که با نفوذ به سطح چوب باعث پر کردن منافذ روی آن خواهد شد.

لازم به ذکر است برای استفاده در همه ی رنگ ها این مرحله در زنگ آمیزی ضروری نمی باشد و می توان از این مرحله چشم پوشی کنیم.

 اگر به دنبال پاک کردن رنگ پلاستیکی هستید مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : بهترین پاک کننده رنگ پلاستیک

گام سوم، در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی رسیده و لازم است تا با دقت زیاد رنگ آمیزی را شروع کنیم. برای رنگ آمیزی می توانید از ابزارهایی مانند قلمو، پیستوله و اسپری یا پاشنده های رنگ استفاده کرد.

اما توجه کنید که تنها با یک بار رنگ آمیزی نمی توانید نتیجه کار را یکدست و بدون ناهمواری بدست آورید، از این رو نیاز است تا پس از رنگ آمیزی یک لایه و خشک شدن آن بطور کامل لایه دوم را نیز رنگ آمیزی کنید و این کار را چند مرحله تکرار کنید تا در نهایت سطح کاملا یکدست به رنگ سفید درآید.

 گام چهارم، این نکته را در نظر داشته باشید در طی مراحلی که چند لایه رنگ آمیزی سطح به رنگ سفید را انجام می دهیم، پس از آنکه رنگ لایه اول را انجام دادیم با سنباده نرم تری سطح را سنباده می کشیم تا اگر برآمدگی یا ناهمواری پس از رنگ آمیزی بوجود آمده از بین برود.

گام پنجم، مجددا رنگ آمیزی لایه دوم را انجام می دهیم و پس از خشک شدن آن مراحل سمباده کشی را تکرار می کنیم. توجه داشته باشید مراحل رنگ آمیزی و سمباده کشی را به تعداد دفعاتی انجام می دهیم که در نهایت سطح چوب مورد نظر آن رنگ و کاور مورد نظر را دریافت کرده باشد.

گام ششم، در نهایت پس از آن که سطح چوب را به رنگ دلخواه خود تبدیل کرده و رنگ سفید آن یکدست شد آن گاه نیاز است تا با موادی مانند براق کننده و جلا دهنده ها سطح مورد نظر را جلا داده و زیبایی آن را دوچندان کنیم.

این نکته را در تمامی مراحل به یاد داشته باید قبل از هر کاری نیاز است تا لایه زیرین رنگ کاملا خشک شود تا بتوان لایه دیگر ی از رنگ و یا جلا به آن اضافه کرد، پس پیش از خشک شدن آن هیچ اقدامی انجام ندهید.

با چه رنگ هایی می توانیم چوب را رنگ سفید کنیم

با چه رنگ هایی می توانیم چوب را سفید کنیم

با نگاهی به رنگ های موجود در وبسایت جمیل می توان به تنوع رنگ سفید پی ببریم و با توجه به این که یک از رنگ ها دارای مواد تشکیل دهنده خاصی می باشد پس خواص و ویژگی های یکسانی ندارند. به صورت معمول برای رنگ آمیزی چوب می توان از سه نوع رنگ سفید پایه آب، رنگ سفید روغنی و رنگ سفید فوری استفاده کنیم.

استفاده از رنگ سفید پایه آب

رنگ سفید پایه آب و البته اکثر رنگ هایی که دارای پایه آب می باشند از انواع رنگ هایی هستند که اغلب افراد برای رنگ آمیزی مکان و سطوح مختلفی از آن استفاده می کنند. برای آنکه با این نوع رنگ چوب را سفید کنیم نیاز به بستن منافذ با روغن الیف که پیش تر توضیح داده شد، نمی باشد و می توان بلافاصله پس از بتونه کاری و سمباده کشیدن شروع به رنگ آمیزی کرد.

در نظر داشته باشید با توجه به کاور پایین این رنگ نیاز به رنگ آمیزی چند لایه بر روی سطح است تا بتوان سطح را با کیفیت دلخواه خود بدست آوریم.

استفاده از رنگ فوری

رنگ های فوری اغلب با استفاده از پیستوله رنگ آمیزی می شوند و برای رنگ آمیزی آن نیاز است تا در چند مرحله سطح مورد نظر خود را سمباده و بتونه کاری انجام دهیم و سطح را در چند مرحله کاملا یکدست و یکنواخت کنیم.

در مرحله بعد پس از آن که سطح مورد نظر خود را کاملا آماده کردیم نیاز به استفاده از سیلر بر روی کار است که با ترکیب یک به دو و یا سه به یک سیلر با تینر می توان ترکیبی را بدست آوریم که با استفاده از تمام منافذ سطح خود را بپوشانیم، همچنین پس از آنکه تمام سطح را به وسیله این مخلوط پوشاندیم منتظر خشک شدن آن می مانیم و در مرحله بعد به سراغ رنگ آمیزی رفته و بوسیله رنگ فوری و ترکیب آن به نسبت یک به یک و یا دو به یک با تینر مخلوط می کنیم و بوسیله پیستوله رنگ آمیزی را با دقت انجام می دهیم.

در پایان بعد از آاینکه سطح مورد نظر کاملا به رنگ سفید درآمد و پس از خشک شدن آن بصورت کامل نیاز است تا با استفاده از براق کننده ها زیبایی آن را چندبرابر افزایش دهیم. جهت آنکه با جلا دهنده های چوب آشنا شوید  را می توانید مقاله خرید روغن جلا چوب در وبسایت جمیل مطالعه نمایید.

استفاده از رنگ روغن

برای استفاده از رنگ روغن سفید برای رنگ آمیزی چوب نیز می توان مانند طی کردن مراحل در روش های قبل رنگ آمیزی را انجام دهید زیرا یکی از ساده ترین روش های رنگ آمیزی بوسیله رنگ روغن است; که می توان با استفاده از توضیحات پیش تر به صورت کامل رنگ آمیزی را انجام دهیم.

کلام آخر

پس از آنکه کالایی در منزل شما تغییر رنگ می دهد و کمی نوبودن روز اول خود را از دست می دهد سریعا به فکر تعویض کالا نباشید و سعی کنید تا کالای خود را تا حد امکان تعمیر کنید. یکی از این راه ها برای نو کردن لوازم رنگ آمیزی است و برای آنکه بدانیم چگونه چوب را سفید کنیم نیاز است تا نکات و مراحل توضیح داده شده را رعایت کنیم تا در نهایت کالای خود را کاملا نو و به رنگ و لعاب روز اول دربیاوریم.

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
avatar

بابک

آموزش ویدئویی چگونه چوب را رنگ سفید کنیم عالی بود

31 فروردین 1402

مدیریت

خوشحالیم از مقاله سفید کردن چوب راضی بودید

ارسال دیدگاه